Wpis z mikrobloga

Mirasy #mechanika #motocykle #bmw

Zmieniałem jakiś czas temu olej w moim BMW F650, przy odkręcaniu śruby od miski olejowej zauważyłem że poszło dość gładko, spuściłem czarny jak smoła olej, przykręciłem śrube jeszcze raz ale nie trzymała się jakoś zbyt mocno.. Uznałem ze to wina śruby, zamówiłem zamiennik i zlałem olej raz jeszcze do miski olejowej żeby zamontować nową śrube. Przy zlewaniu, zauważyłem że z korka miski olejowej "zwisa" jakby kawałek pierścienia, a w oleju leżał jeszcze jeden taki kawałek - Pomacałem nieco otwór w misce olejowej i okazuje się że jest strasznie gładki, wyrobiony gwint. Ale coś mi tu nie pasuje, czy to jest helicoil? Bo coś otwór w tej misce olejowej jest jakby, no mocno aluminiowy i odstaje od koloru miski olejowej(foto w komentarzu). Jeśli tak, to czy jestem w stanie może to jakoś wyciągnąć?
AaBbCcDdEeFf - Mirasy #mechanika #motocykle #bmw

Zmieniałem jakiś czas temu olej w m...

źródło: 1png

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@AaBbCcDdEeFf: to resztki oryginalnego gwintu, helicoil dopiero Cię czeka. Tak się kończy dokręcanie na Janusza bez klucza dynamometrycznego i nie wymienianie podkładek. O to zadbali poprzedni właściciele.
  • Odpowiedz
@AaBbCcDdEeFf: jako właściciel BMW który przechodził coś podobnego doradzam dokręcać kluczem. Tam jest mały moment, łatwo przegiąć palę i to ostro. Miska alu, korek alu, więc trzeba uważać. Ja obrobiłem w tym roku otwór w korku, chwila nieuwagi, klucz wszedł trochę krzywo... skończyło się dobrze, ale korek musiałem kupić oczywiście. Zmień podkładkę na nową!
  • Odpowiedz
@bocznica: Moment rozumiany jako siła jaką zwoje śruby działają na gwint miski nie jest mały tylko że to połączenie jest zawsze w oleju i poślizg rowków po sobie powoduje że na kluczu ustawia się mało.
Tenże poślizg oraz strach że jak się to odkręci to poleci pod tylny laczek i zginę powoduje że jest to najczęściej urywany gwint w motocyklach.

Gx
  • Odpowiedz
@Man_of_Gx: Pisząc "mały" miałem na myśli że nie trzeba #!$%@?ć tam 120 Nm jak w kole osobówki. Ale to przecież wiesz. W Hondach najczęściej urywają szpilki przedniego zawieszenia z tego co widzę ;)) A ta śruba w BMW jest serio jak z plasteliny.
  • Odpowiedz