Wpis z mikrobloga

Zaczalem sobie ogladac jako alternatywa dla mojego obecnego auta Bmki F30, poza tym ze na ulicy co piąte auto to F30 a mojego modelu to nawet pięciu w kraju nie ma to nawet mi to pasuje, ale zaczalem czytac o silnikach w tym aucie

w bmkach zatrzymalem sie na modelu E90, dalej juz nie patrzylem.
po pierwsze szok ze same 4 cylindrowe silniki, tragedia, a po drugie kazdy z silnikow (nie mowie o tych najslabszych bo nie czytalem) ma jakies problemy i wady.

czyli co, nie da sie kupic F30 z jakims prostym i mocnym silnikiem i nie martwic sie potencjalnymi usterkami? tak w E36 323ti mialem xD

czy ktos przerabial temat, robil research ktory silnik warto brac? czy najlepsza jest 328i z 2015 z N20B20?

wiadomo ze chyba najlepsza jest ta 340i z B58 ale to juz 130 tysiecy kosztuje :P #bmwboners #bmw #motoryzacja #samochody
stary_grat - Zaczalem sobie ogladac jako alternatywa dla mojego obecnego auta Bmki F3...

źródło: 2560px-2017_BMW_440i_(F36)_M_Sport_Gran_Coupe_fastback_(2018-10-12)_02

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
czy najlepsza jest 328i z 2015 z N20B20?


@stary_grat: Wiesz dlaczego są takie tanie? Bo są problematyczne. To jeden z najgorszych silników w tym modelu. Już lepszy jest diesel N47, bo pomimo marnych początków to w F30 jest już po 3. rewizji, która jest całkiem ok. Oczywiście jeśli właściciel dbał odpowiednio to pojeździ, ale to sporo kosztuje. Wymiana rozrządu na poprawiony to konieczność, a nie fanaberia. Panewki, wycieki z silnika.

Ja
hyperlink - >czy najlepsza jest 328i z 2015 z N20B20?

@stary_grat: Wiesz dlaczego są...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@stary_grat: @hyperlink: Ja byłem właścicielem 328ix przez 7 lat i w sumie mogę polecić to auto, Nic się z nim specjalnego nie działo, rozrząd zrobiłem przy 100k, wymiana oleju co 12-15k. Mogłoby być trochę ciszej w środku, ale w tym segmencie z tamtych lat to standard. Moje auto pochodziło z polskiego salonu i było w mega dobrym stanie. Teraz jak te auta mają 12 lat to rzeczywistość może wyglądać inaczej.
  • Odpowiedz
@trololo55: wiem, pamiętam, dyskutowaliśmy. Wspominałeś, że szrot, ulep. Ja mam inne zdanie, poparte chociażby doświadczeniami mojego znajomego, który kupił w 2019 M3 Competition F80. Nowe, z polskiego salonu. Strasznie klnie na to auto. Cały czas mu się coś #!$%@?. Żałuje, że nie wziął rozszerzonej gwarancji.
  • Odpowiedz
czy ktos przerabial temat, robil research ktory silnik warto brac? czy najlepsza jest 328i z 2015 z N20B20?


@stary_grat: W tym momencie zacząłem się zastanawiać czy to nie jest trolling
  • Odpowiedz
@cwlmod: już nawet nie pamiętam, ale problemy z DCT, most czy podpora wału, po jakieś pierdoły, typu podwieszanie się jakiegoś czujnika co powodowało z kolei błędy czujnika ABS.

Patrząc na dzisiejsze BMW skutecznie się wyleczyłem z tej marki.
  • Odpowiedz
@trololo55: no właśnie. Jak sam wspominasz, samo auto super (prowadzenie, komfort, osiągi), dopóki nie wystąpi jakaś usterka. A ta usterkowość to u mnie była jakaś masakra. Teraz sam piszesz, że u Ciebie ASO też sobie nie radzi.

Fakt, że jestem osobą w przypadku której wszystko musi być idealnie, nie ma mowy o jakichkolwiek kompromisach. Są tacy co trzeszczenie nie przeszkadza (zrobi się głośniej radio) i będzie jeździł aż nie stanie. Ja
  • Odpowiedz
  • 2
@Adamfabiarz: ja CI powiem, ze nawet myslalem zeby dla beki kupic te 318i z 3 cyl xD dzwiek ma jak matiz, ktorym jezdzilem z 7 lat. najlepsze jest w 318i jak wyglada filmik z przyspieszenia z ultra szybką skrzynia 8hp i moca calych 120 koni xD
stary_grat - @Adamfabiarz: ja CI powiem, ze nawet myslalem zeby dla beki kupic te 318...
  • Odpowiedz
@hyperlink: u mnie to jest problem tylko przez ASO, niestety nie mamy w Łodzi alternatyw. Każdy pisze, że jak trzeba robić serwis to lepiej do wawy jechać... będę musiał tak zrobić, XXI wiek kurła...
  • Odpowiedz
@stary_grat: Rakieta. To 2x koni niż mam obecnie. A dźwięk dla mnie fajniejszy niż w 4 cylindrach, taki zadziorny, jak pół 6-ki.

Moje pierwsze auto to było BMW - ja miałem 20 lat i ono miało 20 lat. Jeśli kiedyś kupię sobie betę (fabrycznie nową) to coś pokroju F44 216i lub 216d. Szybciej niż 10 sek. do setki nie muszę się rozpędzać - to byłoby moje daily; na tor wyścigowy bym
  • Odpowiedz