Wpis z mikrobloga

no ale wypada zadać pytanie dlaczego to wtedy nie powstało zwłaszcza przy możliwych dopłatach UE.


@farbowanylisek: Były wtedy pilniejsze rzeczy do budowy bo wtedy nie mieliśmy nawet skończonej autostrady A4 czy S8, po kraju nie dało się nawet jeździć autami z towarami i sprawami biznesowymi, a ty snujesz wizje o hubie przeładunkowym. A towar dalej pewnie miałby jechać jakąś krętą drogą krajową ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Świat
  • Odpowiedz
@farbowanylisek zapomniałeś o przygotowaniach do euro 2012 które w tamtym czasie też było.

Nie sztuką jest zacząć 40 projektów, sztuką jest skończyć chociaż dwa. Nie róbmy teraz jak pis czyli ogłaszamy wielką inwestycje, a potem robimy to byle jak albo nie kończymy.
  • Odpowiedz
Transport też idzie koleją (a przynajmniej powinien patrząc na kraje starej UE)


@farbowanylisek: Transport kolejowy w UE to 5,5% transportu, w Polsce około 20% więc i tak jesteśmy o wiele dalej niż stara UE (chociaz głównie ze względu na masowe przewozy węgla dla przestarzałej energetyki xD)

przecież można by było jednocześnie budować szybką kolej i autostrady


@farbowanylisek: No i robiono normalną kolej (remonty istniejących linii) i autostrady, a na szybką
  • Odpowiedz
@open_or_die racja, choć w dzisiejszych czasach zbudować coś to jest tylko i wyłącznie kwestia kasy i biurokracji, a ta jest u nas wiecznie duża.

@PfefferWerfer dzięki za info z tym transportem kolejowym, nie wiedziałem dokładnie

No ale i tak można było wtedy myśleć już bardziej perspektywistycznie
  • Odpowiedz
No ale i tak można było wtedy myśleć już bardziej perspektywistycznie


@farbowanylisek: No i się o tym myśli, ale CPK to jest projekt naprawdę ostatni w kolejce w sytuacji gdy wali nam się na łeb cały system energetyczny oparty na węglu i trzeba przebudować cały system na atom+OZE.
  • Odpowiedz
wali się nam teraz bo nie myślano o atomie


@farbowanylisek: Od 2005 wiedzieliśmy że czeka nas odejście od węgla z powodu ETS. Nie zrobiono nic i dzisiaj zbieramy tego żniwa.

zgodzę się że atom jest najważniejszy ale CPK na drugim miejscu


@farbowanylisek: CPK nie jest nawet blisko. Sieć drogowa jest do dokończenia na trasach północ - południe. Linie kolejowe do zelektryfikowania w całości, masa połączeń do odtworzenia po ich zaoraniu
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer najmądrzejszy argument przeciwko CPK jaki czytałem na Wykopie, dzięki. Reszta przeciwników ma delirkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No to powinniśmy zrobić wszystko wymienione wyżej i nie rozmawiać ani o CPK, ani o rozbudowie CPK do czasu skończenia większości. Ale to mrzonka, ech
  • Odpowiedz
No to powinniśmy zrobić wszystko wymienione wyżej i nie rozmawiać ani o CPK, ani o rozbudowie CPK do czasu skończenia większości. Ale to mrzonka, ech


@farbowanylisek: Polacy lubią najbardziej spory o rzeczy nieistotne. Kto jest większym Polakiem bo bardziej chciałby zrobić wielkie rzeczy. A na co dzień nie ma komu sprzątnąć po swoim psie albo udzielić zgody w urzędzie przed maksymalnym możliwym terminem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
WAŻNE< ŻE #pis NIE RZĄDZI!!!!!111oneone


@ShinpuTokubetsu: Dosyć ważne, biorąc pod uwagę, że PiSiorki prócz innych rozlicznych wad, również nie budowali kolei dużych prędkości. Odjęliśmy sobie problemów. A kolei dużych prędkości i tak nie ma.
  • Odpowiedz