@Lardor: Zakładając, że masz dobre intencje, to jakbyś oczyścił miasta ze smrodu spalin i korków, a uczynił je przyjemniejszymi do mieszkania? Załóżmy na chwilę, że taki jest tutaj cel.
@swiadomy_anakolut: Nie da się, więc bym nie próbował. SCT tylko w marginalny sposób poprawi powietrze w mieście BARDZO dużym kosztem. Cały transport odpowiada za 10% zanieczyszczeń. Tych najbardziej kopcących aut jest mało, więc nawet jeśli są bardzo toksyczne to jaki to będzie miało efekt? 1% mniej syfu?
@swiadomy_anakolut no i usunięcie kopciuchow z poza miasta miała by sens był covid aut nie było smog był na większym poziomie niż w trakcie korków zimą. To samo Niemcy zauważyły iż za pandemii był większe zanieczyszczenia powietrza mimo zerowego ruchu ogrzewanie domów robi większy syf. Niemcy się nawet wycofali z tych stref bo nic nie dają a my jesteśmy 4 lata wstecz za Niemcami. Plus Kraków miał być pierwszym miastem w całej
@pekak no 3 cylindrowe kosiarki są w #!$%@? nowoczesne takie silniki już miały wartburgi 353 czy syreny. Dzisiejsze auta między 2010 a 2024 różnią się że są bardziej #!$%@? elektronika i wyświetlaczami i w sumie tyle.
Jeśli była by to jedna część miasta spoko ale nie całe
@Lardor: Czyli proponowałbyś SCT, ale na wybranych częściach miast? No niby spoko, ale już widzę argumenty przeciwników, którzy sadziliby się, że to nieuczciwe, że na granicy strefy, jeden mieszkaniec może mieć diesla, a ktoś 100m dalej już nie może, mimo, że mieszkają w jednym mieście, albo że nierealna jest kontrola takiego zakazu, jeśli granica strefy miałaby przebiegać w poprzek miasta
@Lardor: ładna czerwono-zielona grafika, od razu widać co mam myśleć. Szkoda tylko że to brednie, bo w Krakowie w planach jest docelowo euro 3 dla benzyny xD
I DOBRZE w sumie ci ktorzy ciagle o to maja bol dupy jakby nie rozumieli jaki jest efekt skali tego, ile samochodow przejezdza bez powodu przez to centrum miasta, wlasnie przez to macie w warszawie te slupy co pol metra
@Lardor dokładnie tak jest i wiesz co? Bardzo dobrze. Na czerwonej części grafiki widać problem czyli coraz większe samochody. Każdy teraz takiego kupuje nawet jak nim wozi powietrze i nawierzchni innej niż asfaltowa nigdy nie widzi.
Ja akurat popieram ograniczanie ruchu samochodem w największych miastach bo w Polsce to duży problem.
@swiadomy_anakolut: już Ci mogę napisać jak to można zrobić (pomijając realność wykonania takiego planu). Zbudował bym zespół urbanistów i innego rodzaju ekspertów, którzy opracowaliby plan zagospodarowania przestrzennego miasta tak aby zachować jak najlepsze korytarze powietrzne i układ dróg, z zachowaniem najcenniejszych zabytków, później bym wyburzył wszystko i postawił według ich planu.
Ale tak realnie, zabudowa korytarzy powietrznych w miastach, brak planów urbanistycznych na rozrost miast sprawił, że przez ostatnie 20-30 lat
@Lardor: Czyli proponowałbyś SCT, ale na wybranych częściach miast? No niby spoko, ale już widzę argumenty przeciwników, którzy sadziliby się, że to nieuczciwe, że na granicy strefy, jeden mieszkaniec może mieć diesla, a ktoś 100m dalej już nie może, mimo, że mieszkają w jednym mieście, albo że nierealna jest kontrola takiego zakazu, jeśli granica strefy miałaby przebiegać w poprzek miasta
no tym to się popisałeś xD
Szkoda tylko że to brednie, bo w Krakowie w planach jest docelowo euro 3 dla benzyny xD
https://www.krakow.pl/aktualnosci/267746,1912,komunikat,strefa_czystego_transportu___kogo_zapisy_nie_beda_dotyczyc_.html
Usuń posta, przeproś matkę
w sumie ci ktorzy ciagle o to maja bol dupy jakby nie rozumieli jaki jest efekt skali tego, ile samochodow przejezdza bez powodu przez to centrum miasta, wlasnie przez to macie w warszawie te slupy co pol metra
@Grzesio87: progresywną od Euro 1 teraz do Euro 3 w 2026.
Wrzuć małpom linka to go nawet nie otworzą xD
Ja akurat popieram ograniczanie ruchu samochodem w największych miastach bo w Polsce to duży problem.
Ale tak realnie, zabudowa korytarzy powietrznych w miastach, brak planów urbanistycznych na rozrost miast sprawił, że przez ostatnie 20-30 lat