Wpis z mikrobloga

@Baium_313: 5 najlepsza, drzewko idei z 6 z tymi kartami w ogóle mi się nie podoba, w Civ 5 dominowało to rozgrywkę czy grałeś tradycje na potężne miasta z cudami czy np wolność z mnóstwem miast, do tego 5 ma mnóstwo genialnych modów pod Sp jak np:

-Future worlds
-Prehistorc era reborn
-The dawn of mankind

te zmieniające cały gameplay
-Iska Stones to stars
-Rise to power
-Prehistorc era reborn
-Saga
@Baium_313: Ostatnia część nie jest żadnym rozwojem według mnie, tylko po prostu grą zrobioną na siłę inaczej, żeby sprzedać następną część. W 5 stosunku do 4 odczułem ogromną różnicę, heksy, brak stackowania armii itd. A tutaj nie dość, że grafika nie jest lepsza a jest po prostu inna i często dla wielu to krok w tył (np. dla mnie) to jeszcze dodatkowo w ogóle nie poprawiono najważniejszych bolączek poprzedniczki czyli słabej
@Baium_313: Hexy są powalone a w ogóle to czwórka wizualnie to jakieś bajki są, w trójce miasta kulturowo zbyt łatwo można było zdobywać nawet na wyższych poziomach trudności więc no nie wiem niektóre systemy w dwójce są w sumie fajne ale jedynka to jednak klasyk gram w niego dłużej więc tak jedynka
@Baium_313: Odpowiedź: żadna. Czwóreczka najlepsza:
1. Brak sztywnej i bezsensownej kary do nauki za rozrost imperium.
2. Najlepsza ekonomia z suwakowym balansem
3. AI ma jakiekolwiek szanse w wojnie ze względu na możliwość gromadzenia jednostek. Tak, walka w kolejnych częściach jest ciekawsza, ale co z tego skoro ai nie ogarnia.
4. Świetny mod jeszcze bardziej urealniający rozgrywkę - Rise of Mankind(oraz jego kontynuacja). W piątce ok jest Vox Populi, ale zrąbanej
@Baium_313: Pod względem mechaniki, ilości możliwości i decyzji do podjęcia 6 bije 5 na głowę, reszta w stylu oprawy graficznej to jedynie szczegóły. W szóstce wchodzi złożoność i konieczność planowania absolutnie nieistniejąca w 5ce
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Baium_313: 6 - najlepsza grafika, deweloperzy zaczęli słuchać opini graczy i kolejne dodatki były już nastawione na nowe nacje, jednostki a nie scenariusze; można wygrać grę na 6 różnych sposobów a #!$%@?ć na 7; nie ma #!$%@? stackowania jednostek jak w 4-ce, tylko ograniczone do jednostek tego samego typu; wróciły monopole, dodano gubernatorów, wieszczowie składające jednostki w ofierze wulkanowi (xD); w żadną inną grę z tej serii nie grałem tyle godzin
obie sa dobre i spedzilem przy nich setki godzin w 5 lubie mozliwosc grania na jedno miasto, za to w 6 jak chce sie pozadnie grac i optymalnie rozbudowywac kraj to zaczyna sie niezly tetris i planowanie. Duzym plusme 6 sa tez dodatki ktore urozmaicaja gre. Polecam obie. (ale dal mnie 3 bedzie zawsze w serduszku)