Wpis z mikrobloga

  • 0
@walokid: no właśnie to jest dobre pytanie, czy moment obrotowy który jest deklarowany przez producenta to moment na wale napędowym, kół, czy silnika? Bo właśnie nie wiem¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@gelecekten: wartość momentu obrotowego jest bezużyteczna bez informacji o prędkości obrotowej. Z dowolnie słabego silnika możesz wykręcić dowolnie duży moment obrotowy tylko kwestia tego z jaką prędkością będzie kręciło się wyjście.
  • Odpowiedz
@gelecekten: Zobacz sobie w jak szerokim zakresie obrotów silnik generuje ten moment. Wkrętarka te maksymalne 60 Nm to ma przy prawie zerowych obrotach, a potem im szybciej to błyskawicznie słabnie.
Zresztą tak samo działa człowiek pchający samochód pod delikatną górkę. Bardzo duża siła na początku, a finalnie nie osiągniesz nawet 7 km/h, bo w ruchu już masz dużo słabszy moment.
  • Odpowiedz
no właśnie to jest dobre pytanie, czy moment obrotowy który jest deklarowany przez producenta to moment na wale napędowym, kół, czy silnika? Bo właśnie nie wiem¯\(ツ)/


@gelecekten: Moment obrotowy, który zawsze się pojawia przy parametrach silnika to właśnie moment bezpośrednio z silnika na wale. Później jest znacząco zwiększany przez przekładnie główną i następnie przez skrzynię biegów (przełożenia mnożą wynik) i na końcu jest zmniejszany przez rozmiar koła (im większe = tym
  • Odpowiedz
  • 0
@lurkuje2137: czyli jak do wału bezpośrednio przyłożenie to będzie działać, oczywiście że po przez przekładnie będzie większy lub mniejszy moment niż ten generowany przez silnik
  • Odpowiedz
czyli jak do wału bezpośrednio przyłożenie to będzie działać, oczywiście że po przez przekładnie będzie większy lub mniejszy moment niż ten generowany przez silnik


@gelecekten: Będzie działać, ale tylko po samym starcie wkrętarki. Później zamiast przyspieszać to samochód zostanie na jakiejś ustalonej prędkości, bo spadający moment obrotowy wkrętarki przy danej prędkości wyrówna się z siłą oporu toczenia pojazdu (tam gdzie w silniku o takim samym momencie, ale w pełnym zakresie obrotów
  • Odpowiedz
  • 0
@lurkuje2137: myślę że chyba tak nie będzie jeżeli momen obrotowy jest wystarczający to prędkość samochodu będzie ograniczona prędkością obrotową wkrętarki ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@gelecekten: masz już wszystkie elementy układanki, więc powinieneś posklejać.

60 Nm to jest maksymalny moment wkrętarki na wyjściu i ona pewnie go osiąga mając na tym wyjściu 1 obr. / s = 60 obr. / min.

47 Nm maksymalnego momentu silnika malucha masz przy prędkości obrotowej 2 tys. obr. / min.

No to teraz - co się stanie jak w miejscu silnika malucha wstawisz wkrętarkę, która będzie się obracać 60 obr/
  • Odpowiedz
myślę że chyba tak nie będzie jeżeli momen obrotowy jest wystarczający to prędkość samochodu będzie ograniczona prędkością obrotową wkrętarki ( ͡ ͜ʖ ͡)


@gelecekten: Raczej do końca by nie dokręciła ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zakładając, że ta wkrętarka dokręci do 1500 obr/min oraz ma znamionowo ok. 1 kW (czyli jakieś 1,35 KM) to przy końcu obrotów to już ma szczątki momentu. Tylko
lurkuje2137 - >myślę że chyba tak nie będzie jeżeli momen obrotowy jest wystarczający...

źródło: Zrzut ekranu 2024-05-07 144213

Pobierz
  • Odpowiedz