Najładniejszy samochód świata. Skoro piękne to oczywiście musi być Włoskie. I jest! Bo to Fiat X1/23 (Nie. Nie XD). I nie jest z 23 roku lecz z 72. 1972. Moim zdaniem zdecydowanie przebija Multiplę.
Model 1976 X1/23 był wyposażony w silnik elektryczny o mocy 14 kW napędzający przednie koła i wyposażony w funkcję hamowania regeneracyjnego. Baterie znajdują się z tyłu. X1/23 rozwijał prędkość maksymalną 72,4 km/h i deklarowany zasięg około 80,5 km. Pomimo niewielkich rozmiarów samochód ważył 820 kg, z czego 166 kg przypadało na akumulator.
Fiat X1/23 to układ przednionapędowy z silnikiem z przodu, bardzo, ale to serio bardzo nowoczesny układ jak na tamte czasy, maluch za to klasyczny napęd na tył z silnikiem z tyłu, jedno ze starszych i gorszych rozwiązań. W dodatku wygląda na to, że X1 miał kolumnę McPherson'a, więc tak samo stosował rozwiązanie dziś powszechne, a w swoich latach futurystyczne.
I tak jest ładniejszy od citroena AMI. Jakby mu dziś dać lepsze i lżejsze baterie, to do miasta byłby jak znalazł. Pewnie wydajniejsze baterie dałyby radę zbić masę dziś o przynajmniej 40kg. Czyli byłoby 120 a nie 160. Lepszy silnik dałby prędkośc maksymalną powiedzmy 90 - 100km/h, też pewnie będąc lżejszym.
Skoro piękne to oczywiście musi być Włoskie. I jest! Bo to Fiat X1/23 (Nie. Nie XD).
I nie jest z 23 roku lecz z 72. 1972.
Moim zdaniem zdecydowanie przebija Multiplę.
Model 1976 X1/23 był wyposażony w silnik elektryczny o mocy 14 kW napędzający przednie koła i wyposażony w funkcję hamowania regeneracyjnego. Baterie znajdują się z tyłu. X1/23 rozwijał prędkość maksymalną 72,4 km/h i deklarowany zasięg około 80,5 km. Pomimo niewielkich rozmiarów samochód ważył 820 kg, z czego 166 kg przypadało na akumulator.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki
Komentarz usunięty przez autora
Fiat X1/23 to układ przednionapędowy z silnikiem z przodu, bardzo, ale to serio bardzo nowoczesny układ jak na tamte czasy, maluch za to klasyczny napęd na tył z silnikiem z tyłu, jedno ze starszych i gorszych rozwiązań. W dodatku wygląda na to, że X1 miał kolumnę McPherson'a, więc tak samo stosował rozwiązanie dziś powszechne, a w swoich latach futurystyczne.