- 1
#elektromobilnosc #samochodyelektryczne
Naszło mnie na małe podsumowanie wyjazdu Norwegia - Polska - Norwegia. 19.03 - 28.04
Samochód: #skoda Enyaq 80, 2021, 2+1 na pokładzie.
Opony tył: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 255/50 R 19 107R
Opony przód: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 235/55 R 19 105R
Trasa: 4712,5 km
Moc pobrana: 1071,9 kWh
Koszt ładowania: 2209,12 PLN
Czas ładowania DC: 920 minut
Średnie zużycie: 22,7 kWh/100km
Cena za 100km: 46 PLN
Średnia prędkość ładowania:
Naszło mnie na małe podsumowanie wyjazdu Norwegia - Polska - Norwegia. 19.03 - 28.04
Samochód: #skoda Enyaq 80, 2021, 2+1 na pokładzie.
Opony tył: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 255/50 R 19 107R
Opony przód: Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 235/55 R 19 105R
Trasa: 4712,5 km
Moc pobrana: 1071,9 kWh
Koszt ładowania: 2209,12 PLN
Czas ładowania DC: 920 minut
Średnie zużycie: 22,7 kWh/100km
Cena za 100km: 46 PLN
Średnia prędkość ładowania:
Morgan87 via Wykop
- 1
@gorzki99: Kara za ładowanie powyżej godziny w Greenway na DC, dolicza dodatkową opłatę
Morgan87 via Wykop
- 0
@gorzki99: Karę naliczają dla ładowarek DC po 60 minutach i AC po 600 minutach.
Ale w tym wypadku korzystałem z wolnej ładowarki DC 25kWh/h specjalnie, ponieważ robiłem zakupy i nie sądziłem że policzą karę tak samo jak w przypadku szybkich ładowarek 50-150 kWh.
Ale w tym wypadku korzystałem z wolnej ładowarki DC 25kWh/h specjalnie, ponieważ robiłem zakupy i nie sądziłem że policzą karę tak samo jak w przypadku szybkich ładowarek 50-150 kWh.
Morgan87 via Wykop
- 0
@PiotrFr: A to jest tylko wyciągniecie funkcji która w aucie fizycznie istnieje, ale działa automatycznie (grzanie baterii do temp 6 stopni, jeśli dobrze pamiętam) Nowsze wersje EM mają opcje w ustawieniach do ręcznej aktywacji podgrzewania baterii.
Tutaj VAG mnie mocno irytuje, oczekiwałbym aktualizacji oprogramowania i dodania brakujących funkcji. Ale VAG ma to gdzieś.
Po mału myślę nad teslą 3. w przeliczeniu 140k pln za podstawę...
Tutaj VAG mnie mocno irytuje, oczekiwałbym aktualizacji oprogramowania i dodania brakujących funkcji. Ale VAG ma to gdzieś.
Po mału myślę nad teslą 3. w przeliczeniu 140k pln za podstawę...
Morgan87 via Wykop
- 0
@PiotrFr:
Tu też muszę oddać, że często ładowałem się do 100%. jednak w trasie te 70-80% w większości przypadków by mi wystarczyło, a 70% miał zwykle po niecałych 30 minutach. Dlatego moja statystyka trochę zaniża średnią prędkość ładowania.
ładowanie faktycznie dramat.
Tu też muszę oddać, że często ładowałem się do 100%. jednak w trasie te 70-80% w większości przypadków by mi wystarczyło, a 70% miał zwykle po niecałych 30 minutach. Dlatego moja statystyka trochę zaniża średnią prędkość ładowania.
Morgan87 via Wykop
- 0
@jasonfly: 185 kWh ? chyba 135 jest max dla Enyaqa. Gdzieś na Angielskim forum czytałem o tej metodzie, w zasadzie ma to sens, mocne hamowanie i przyspieszanie podgrzewa baterie, ale to barbarzyństwo jak pisałeś. Próbowałem zimą przy minus 10, parę razy przyspieszyć i przyhamować, ale z mizernym skutkiem, zaczął wtedy od 30kwh i kończył z 60.
Z OBD to przesadziłem, bo zamiast kupić coś taniego jak OBD2, to kupiłem obd11 i
Z OBD to przesadziłem, bo zamiast kupić coś taniego jak OBD2, to kupiłem obd11 i
Morgan87 via Wykop
- 0
@gorzki99: Godzina jest ok przy szybkich ładowarkach, u mnie to pomiędzy 30 a 50 minut. Ale ja zaczynam od 100-110 kWh/h i po 10 minutach mam 75. A w nowszych autach gdzie ładować się można 250kwh/h ten czas się jeszcze skróci.
To nie jest nobrainer, trzeba trochę wyczuć i się go nauczyć. Jeśli goniłby mnie czas i musiałbym zapierdzielać do klienta na drugi koniec Polski, to pewnie bym się wkurzał na
To nie jest nobrainer, trzeba trochę wyczuć i się go nauczyć. Jeśli goniłby mnie czas i musiałbym zapierdzielać do klienta na drugi koniec Polski, to pewnie bym się wkurzał na
Morgan87 via Wykop
- 0
@gorzki99: No przejechanie tysiąc kilometrów, no to firma raczej szybko ogarnie się to nie spina. Z promu do domu mam prawie 1000km i po wystartowaniu z pełną baterią jeszcze 3 postoje musiałem zrobić (razem 2,5 godziny), przez Szwecję całkiem spoko, bo tam jest dwupasmówka z ograniczeniem do 110. Lepszym (nowszym) autem, jak nowe volvo czy tesle, da się skrócić ten czas do nie wiem, 1- 1,5 godziny.
W Norwegii, służbowe auta
W Norwegii, służbowe auta
Morgan87 via Wykop
- 0
@gorzki99: Jest tak, że jak się znasz na czymś i mówisz/wiesz że coś jest niemożliwe, to przychodzi ktoś kto o tym nie wie i to robi.
Weźmy trochę statystyki.
2022 rok produkcja energii elektrycznej w Polsce to 175 TWh
W tym samym czasie zarejestrowanych jest 27,35 mln pojazdów osobowych
Średnio roczny przebieg pojazdu osobowego w Polsce to 8607 km
Przyjmijmy że średnio auto zużywa 20 kWh/100km
Prosta matematyka pokazuje że
Weźmy trochę statystyki.
2022 rok produkcja energii elektrycznej w Polsce to 175 TWh
W tym samym czasie zarejestrowanych jest 27,35 mln pojazdów osobowych
Średnio roczny przebieg pojazdu osobowego w Polsce to 8607 km
Przyjmijmy że średnio auto zużywa 20 kWh/100km
Prosta matematyka pokazuje że
Morgan87 via Wykop
- 0
@gorzki99: Pełną mocą nie muszą lecieć, w głupiej "cegle" czyli ładowarce dostarczonej do auta, możesz sobie regulować prąd i ustawić np 5A.
Nowoczesne ładowarki, wallboxy mogą monitorować w czasie rzeczywistym zużycie i dostosować prąd ładowania do aktualnego zużycia - tak jest u mnie, ładowarka Zaptec GO i adaper sprzężony z licznikiem.
63A dla klatki ? na ile mieszkań ? czyli jaka jest zależność, jeśli w mieszkaniu mam zabezpieczenie 20A, mieszkań jest
Nowoczesne ładowarki, wallboxy mogą monitorować w czasie rzeczywistym zużycie i dostosować prąd ładowania do aktualnego zużycia - tak jest u mnie, ładowarka Zaptec GO i adaper sprzężony z licznikiem.
63A dla klatki ? na ile mieszkań ? czyli jaka jest zależność, jeśli w mieszkaniu mam zabezpieczenie 20A, mieszkań jest
Złoto wg mnie powinno być fizyczne. Możesz je sobie pomacać, pogapić się w nie, to sprawia frajdę. Rozbijanie EM, DM plus jeszcze spółki technologiczne.... DM to głownie spółki technologiczne.
Kup sobie jeden ETF na cały świat.
Kup