Wpis z mikrobloga

Mirki, próbuję swoich sił w programowaniu w Javie, ale zainteresowałem się tematem webdevu. Jestem na pierwszym roku informatyki i szukam swojej konkretnej dziedziny, żeby po sesji się już na tym skupić. Nie mam w tej kwestii żadnych doświadczeń. Myślicie, że warto spróbować swoich sił w tym momencie od zera? Dużo trzeba włożyć pracy, żeby pierwsze efekty były widoczne? W ogóle, warto się przestawić z programowania aplikacji na webdev? I oczywiście, gdzie i od czego zacząć?

#webdev #programowanie #informatyka #pytanie
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Cooff: zajmij się tym co lubisz i trzymaj się tego, skakanie z kwiatka na kwiatek spowoduje, że we wszystkim będziesz przeciętny.

Dużo trzeba włożyć pracy, żeby pierwsze efekty były widoczne?


Jakiekolwiek efekty mogą być widoczne są od razu, ale, jeżeli chcesz, żeby były dobre to musisz w to włożyć dużo pracy. Jak ze
  • Odpowiedz
@Cooff: zacznij robić to co lubisz, a nie się nas pytasz, co masz robić. Każdy język programowania ma swoje zastosowanie (pomijam pascala, delphi lub języki niskopoziomowe, bo tego się po prostu nie używa). Najpopularniejszym jest C/C++, C#, JAVA i wiele innych.

Co do WEBDEV - JS, CSS, PHP, MySQL i kilka innych.
  • Odpowiedz
@Skarfejs: @jurny_juhas: A jakieś tutoriale polskie możecie polecić? Nie bardzo się orientuję nawet, od jakich technologii i języków mam zacząć naukę, a jest tego tyle i tak szybko się to zmienia, że nie chcę się uczyć archaizmów.
  • Odpowiedz
@Cooff: Java nie wyklucza webdeva. Można sobie stronę backendową pisać przy pomocy REST na przykład w Dropwizardzie albo Spring Boot, a już frontendzik na przykład przy pomocy Backbone.js albo Angular.js.
  • Odpowiedz
@Cooff: Poza tym co już ci napisano, żebyś się skupił na tym co lubisz robić, to możesz np nauczyć się Pythona który świetnie nadaje się do back-endu np z tej książki: Think Python