Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki, szczególnie z tagu #oszukujo i #pkobp, miałem przed chwilą telefon z "banku", gdzie dwie obco brzmiące osoby tłumaczyły mi, że ktoś bierze na mnie właśnie kredyt i próbuje zmienić numer. Oczywiście zweryfikowałem ich i od razu zgłosiłem na infolinii banku, ale co ciekawe...
Wcale nie proponowali jak zwykle zainstalowania zdalnej aplikacji do ochrony mojego konta, tylko kazali mi wisieć na linii i udać się do najbliższej placówki banku. Macie pomysł, o co im chodzi? Baba mi dała kilka minut na połączenie się z infolinią PKO BP i w zasadzie oprócz informacji na temat kilku bzdur o mnie (nieprawdziwe dane, oprócz imienia i numeru, który mają, prawdopodobnie dzięki wyciekowi z merlin). Jaki oni mogli mieć interes w tym, że mnie trzymali na linii? Pytali gdzieś nienachalnie o imię i nazwisko ale bez wielkiej spiny. Gdyby chodziło o zdalną aplikację, to bym się nie przejmował, a tak zastanawiam się, jaki mieli interes w trzymaniu mnie na linii. Pomysły lub domysły?

Aha, numer z którego oszuści dzwonili 22 522 66 00 - niech się indeksuje
  • 4
  • Odpowiedz
  • 0
@niejestemjutuberem Prosimy uważać na próby podszycia się pod pracowników banku. Jeśli korzysta Pan z IKO, w trakcie rozmowy możemy wysłać powiadomienie z danymi doradcy, z którym Pan rozmawia. Zachęcamy do korzystania z tej opcji.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwych sytuacji prosimy o kontakt z naszą infolinią: 800 302 302 / 81 535 60 60.
Więcej informacji o podszyciach znajdzie Pan na naszej stronie: https://pkobp.pl/klient-indywidualny/aplikacja-iko-ipko/bezpieczenstwo/jak-dziala-oszustwo-na-pracownika-banku.
  • Odpowiedz
@EkspertPKO: Dzięki Misiaki, ale nie mam u Was konta ( ͡° ͜ʖ ͡°), w pierwszej sekundzie wiedziałem, że to scam. Prowadziłem z nimi rozmowę wyłącznie dla checy, żeby zmarnować komuś kilkadziesiąt minut na nieudany numer. I tak @Ademu rzeczywiście podszyli się pod warszawską placówkę. Zastanawia mnie jedynie (bo nie doszedłem w rozmowie do jednoznacznego etapu), jaki był ich cel w trzymaniu mnie na linii i wysyłce do
  • Odpowiedz
  • 0
@niejestemjutuberem

Standardowo, ktoś bierze na Ciebie kredyt, przełączenie do działu bezpieczeństwa, utworzyliśmy techniczny rachunek, który jest niby powiązany z kontem, wysyłasz hajs dla Saszki XD
  • Odpowiedz