Wpis z mikrobloga

Wziąłem w zeszłym roku telewizor na raty. Wpłaciłem w grudniu i styczniu na konto równowartość dwóch rat (pierwsza miała być wymagana 23.04) i zapomniałem o temacie. Dziś dostałem powiadomienie, że zalegam z płatnościami. Dzwonię na infolinię - moja wina ("to trzeba pilnować proszę pana"), za szybko opłaciłem dwie pierwsze raty. Potraktowano je jako nadpłatę na koncie i skrócono okres kredytowania. W ten oto sposób pielęgnowany od prawie 20 lat scoring BIK pewnie poszedł się delikatnie #!$%@?ć. Oficjalnie jestem tym, co nie płaci rat w terminie, bo nie przeczytał regulaminu i zapłacił je o trzy miesiące za szybko. #zalesie #banki
lasca85 - Wziąłem w zeszłym roku telewizor na raty. Wpłaciłem w grudniu i styczniu na...

źródło: bik

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • 0
@lukija: jeśli mam w aplikacji bankowej informację o racie z terminem kwietniowym, a płacę przed kwietniem, to zakładam, że opłacam ratę kwietniową. Według Twojej logiki, powinna być tam informacja, że płacę ratę z 2026 roku, prawda?

@henk__ dostałem, informacja o skróceniu harmonogramu znajdowała się na samym dole pdfa, małymi literkami. Nie zauważyłem.
  • Odpowiedz
@lasca85 to jest standard miękkiej windykacji. Jeżeli faktycznie minęły dwa dni to luz 😎. Często dzień/dwa po jest wysyłany SMS, następnie telefon, potem list jeden, drugi, trzeci i wizyta windykacji terenowej. Jeżeli są opóźnienia 7 dni to jakby ich nie było (jeżeli są b. sporadyczne). Jak jest od 14-30 dni to większość banków machnie ręką (jeśli są bardzo bardzo sporadyczne). Problem się pojawia jak się przekroczy 30 dni opóźnienia. O 60 nawe
  • Odpowiedz
@lasca85 Do 30 dni jest luz. Za to branie mnóstwa rat nawet 0% to raczej minus dla biku, bo niby za dużo pożyczasz, czyli cię nie stać xD
Serio. Zawsze brałem wszystko na raty 0 skoro dawali i to mi jakieś 8 punktów odjęło.
  • Odpowiedz
  • 0
@Bartosz_z_banku: podkreślam - nie miałem w planie nadpłacać. Chciałem po prostu przelać kasę na pierwszą ratę. A po miesiącu wpłaciłem na drugą. Problem był w tym (po fakcie to zrozumiałem), że była to oferta, w której sklep "płaci dwie pierwsze raty". Ja nie zwróciłem na to uwagi. Więc moja wpłata na pierwszą ratę została zamrożona i skierowana na nadpłatę, bo pierwszeństwo miała wpłata sklepu. Nie mówię, że bank jest winny. Ja
  • Odpowiedz
@lasca85: Ja też zawsze robiłem jedną wcześniej nadpłatę od razu by mieć zapas i zawsze było git. Tylko jeden Huawei i facto bank miał zasadę, że rata musi wpłynać dane dnia wg harmonogramu i reszta bedzie traktowana jako nadpłaty, za które oni biorą 10% raty prowizji za obsługę xD. Tez się przez to nauczyłem dokładnie czytać umowy
  • Odpowiedz