Wpis z mikrobloga

@cyberspace: Cały ten temat i dyskusja zakłada, że ci wredni Polacy zwyczajnie chcą wszystkich truć i chcą jeździć starymi samochodami. Nikt nie zwraca uwagi na to, że przeciętny Polak nie może kupić sensownego NOWEGO samochodu na miarę swoich potrzeb, bo go na to nie stać. Nie, Dacia Sandero czy Skoda Fabia to nie jest sensowny samochód na miarę potrzeb rodziny. Dlatego jeździmy "gruzami", bo takie 10-15 letnie auto ma dzisiaj ESP,
  • Odpowiedz
@mariecziek po to, że nadal po Krakowie jeżdżą stare diesle, SCT ma przyspieszyć ten proces. Dodatkowo, ludzie, którzy nie potrzebują samochodu, ale go mają więc trzymają, mogą z niego zrezygnować całkiem tym samym zmniejszając ogólną liczbę gratów zastawiających latami miejsca parkingowe. A jeśli jednak potrzebują to nadal mogą kupić starą benzynę za półdarmo, nie muszą kupować nowego auta. Czy takie jest oficjalne założenie programu? Nie wiem, to jest plusik, który ja widzę.
  • Odpowiedz
Za dwa lata będe musiał sprzedać toyotę w benzynie z 2007r która spala 6l na 100km


@cyberspace: w normach EURO nie chodzi o spalanie tylko ilość emisji spalin per km
  • Odpowiedz
@demimka: No ja mam wrażenie, ze to jest zwyczajne napędzanie konsumpcjonizmu. Firmy automotive zarabiają zbyt mało kasy, wiec lobbują za SCT, żeby ludzie zmieniali auta na nowsze. Najlepiej elektryki, ale nie na chińskie elektryki, bo te nie są eko jak europejskie elektryki.
Czytałem, że w niemczech można do starego auta, traktora, kombajnu założyć filtr DPF i dostać normę euro 5. W Polsce pewnie też możesz, ale nikt ci EURO5 nie wbije
  • Odpowiedz
@sierramikebravo nie, po prostu zakłada, że mają w pompie to, że ich samochód zasmradza przestrzeń publiczną i truje ludzi w najbliższej okolicy i nie jest to dla nich motywacja do zmiany auta. Zmienia go dopiero jak się rozpadnie. Zgodnie z obrazkiem w 2030 roku będzie można jeździć autem spełniającym normę euro 5 dla benzyny. Euro 5 jest z 2009 roku. Będzie można jeździć ponad 20 letnim autem. Ile kosztują 20 letnie auta?
  • Odpowiedz
@mariecziek przecież to co piszesz jest zwyczajną nieprawdą. Ludzie, którzy teraz jeżdżą starym dieslem nie kupią nagle nowego auta. W 2030 roku będzie można jeździć 20 letnią benzyną, ktoś kosztuje całe 5k. Nikt nie pisze o elektrykach. Po co ktoś ma jeździć po Krakowie starym traktorem czy kombajnem? To nie jest ogólnopolska strefa. I ponownie - zgodnie z założeniami z obrazka w 2030 będzie można nadal śmigać >20 letnimi autami. Czemu przeciwnicy
  • Odpowiedz
  • 0
@demimka: Bo mając toyote z 2007 r , bede musiał ja sprzedac z dwa lata . i nie jest prawda to co piszesz " W 2030 roku będzie można jeździć 20 letnią benzyną " no nie bedziesz móg jezdzić bedziesz musiał sprzedać - I co mam kupić ?
  • Odpowiedz
@cyberspace
Ostatnio zastanawiałem się czy nie kupić trzyletniego samochodu ale wyszło mi że pali więcej o litr niż ten co ma dwadzieścia lat więc zostawiam dwudziestolatka.
  • Odpowiedz
@cyberspace zgodnie z informacjami, które sam wstawiłeś, wynika, że wcale nie będziesz jej musiał sprzedawać za 2 lata. A kupić możesz benzynę z 2009 roku, czyli całe 2 lata młodszą, i wtedy będziesz mógł nią śmigać przynajmniej do 2031 roku.
  • Odpowiedz
No to głosuj na lewicę, jak ci sytuacja mieszkaniowa premiująca fundusze inwestycyjne i inne airbnb przeszkadza.


@wstanczyk: Gdyby tak było to byłoby warto zagłosować na lewicę, ale tak nie jest- popierają ustawę deweloperską- tylko partia razem się wyłamała, ale startują z list lewicy, więc jest prawdopodobieństwo, że głos będzie stracony jeśli ktoś z razem nie startuje z pierwszego miejsca. To nie jest przytyk do lewicy- tylko konkretny zarzut który tzw. kawiorowa
  • Odpowiedz
@mariecziek zgodnie z obrazkiem jak najbardziej. Chodzi o eliminację starych diesli w mieście, a nie motoryzacji/aut spalinowych ogółem. Stare benzyny emitują dużo mniej zanieczyszczeń od starych diesli, po prostu.
  • Odpowiedz
@demimka: No czyli to co ludzie i tak robią z sami z siebie, bez SCT. Większość ludzi lubi nowe/nowsze rzeczy, więc w takim roku 2030 auta 20-letnie będą takie, wyprodukowane w 2010. średni wiek auta w Polsce ma ile - 15 lat? Czyli średnio ludzie będą jeździli autami z 2015 roku. Więc strefa SCT nic nie zmieni, bo ludzie i tak wymienią auta sami z siebie.
  • Odpowiedz
@wstanczyk: Nie jestem z Krk ale sie wypowiem :P
W moim wojewodzkim autem jade do pracy 15 minut w korkach 30/40. Startuje spod bloku i koncze na parkingu przy pracy.
Gdy jade zbiorkomem moja podroz ma okreslona godzine bo autobusy nie jezdza co 10 minut a raczej co 30..
Musze zdazyc na przystnaek na ktory idę około 1 kilometra gdzie auto mam pod blokiem.
Autobus przyjedzie albo nie. Spóźni sięalbo nie
  • Odpowiedz
@demimka ile kosztuje 20letnie auto? No np. 260k zł
https://www.olx.pl/d/oferta/aston-martin-db9-CID5-IDZAVRf.html
Powiesz zejdźmy na ziemię, myślę, że nie jedna osoba chciała by się w lato przyjechać taką CLK po mieście
https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-benz-clk-stan-idealny-CID5-IDVt1YO.html
Nawet 5 już nie wjedzie
https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-seria-5-auto-z-gwarancja-europa-pelen-serwis-bmw-bezwypadkowy-CID5-IDZO0UO.html
To, że Ty 20letnie auto widzisz jako jakieś Tico, które ledwo co jedzie za 3k nie znaczy, że taka jest rzeczywistość...
  • Odpowiedz
@cyberspace: OPie popełniasz błąd łącząc spalanie z ekologią. To że stara Toyota pali ci 6L a nowy SUV 9L, nie znaczy wbrew pozorom że jest bardziej ekologiczna. Pamiętajcie że ta strefa dotyczy lokalnego smogu a nie emisji CO2, a tak się składa że nowe auta mają mnóstwo filtrów i systemów, które ograniczają emisję cząsteczek, które składają się na smog
  • Odpowiedz
@cyberspace: Bardzo lajtowe te normy, nawet stare gruzy to spełniają. Nie wiem z czego ta afera, dotknie to pare % biedakowa w Krakowie jest dobra komunikacja i tani transport nawet Uber/ Bolt ze sie czesto nie oplaca brac auta szczegolnie biorac pod uwage parking.

PS Jak niby w 2026 liczba aut do kasacji to 81%? Czy wy w ogóle nie umiecie ze zrozumieniem czytac danych?
  • Odpowiedz