Wpis z mikrobloga

#informatyka #sysadmin #it

Cześć,

Zastanawiam się jak rozwiązać problem synchronizacji poczty.

Poczta na home.pl, każdy z pracowników posiada 10 GB pojemności poczty. Powoli kończy się każdemu miejse i zastanawiam się czy zamiast dokupować przestrzeń dyskową dla każdego można użyć archiwizacji poczty tzn. przykładowo plik .ost synchronizować z chmurą albo lokalnym NAS którego będziemy mieć w biurze.

I tak zrobiliśmy, plik który jest podpięty pod Outlooka wrzuciliśmy w synchronizację do chmury ale mam wrażenie że blokuje on nam synchronizację pozostałych plików przez to że kiedy plik zostaje zmodyfikowany przez odświeżenie poczty wrzuca się na nowo a to jest jednak 8GB.

I tutaj moje pytanie czy po prostu dokupować w nieskończoność miejsce na serwerze czy jest jakaś dobra praktyka na archiwizacje poczty i jej backup?
  • 2
  • Odpowiedz
@WebDevIsMyPassion: Dokupić miejsca i nie bawić się w żadne synchronizację, dopóki pestka nie urośnie do 40-50GB, co to jest 10GB na pocztę dziś.. albo w ogóle przenieść się do porządnego dostawcy poczty - O365 czy Google.

Ale podejrzewam, że to spory januszex skoro tak musisz kombinować?
  • Odpowiedz