Wpis z mikrobloga

Mam jakiś dziwny problem z A320 zarówno tym który jest dodany w grze, jak i z dodatku od flybywire. Mianowicie po uruchomieniu samolotu, uzupełnieniu flight planu (wszystko robię sam od zera), na FCU mam problem z załączeniem wysokości w tzw managed mode (powinien jak dobrze zrozumiałem brać wysokości z MCDU z flight planu).

Oryginalny a320 daje mi możliwość w każdym momencie załączyć/wyłączyć managed mode na wysokości (pojawia się kropka), ale samolot w ogóle się jej nie trzymał mimo że waypointy w flight planie je miały).

Na tym od flybywire ten managed mode praktycznie w ogóle się nie dał załączyć, chyba raz czy dwa załączyłem go przypadkiem bo pokrętło nie reagowało na wciśnięcie (zmieniłem nawet accessability na legacy, ale dalej lipa), ale da się za to bez problemu włączyć ten managed mode na prędkości i kierunku.

Nie wiem już co robię nie tak, dzisiaj rano na szybko ogarnąłem konfig tego domyślnego a320, włączyłem wszystko w managed mode i o ile kierunek i prędkość była zarządzana przez autopilot to wysokość po osiągnięciu flight level ju nie.

Teraz już sam nie wiem czy coś źle konfiguruję czy po prostu jest jakiś błąd i tyle.

#msfs
  • 6
  • Odpowiedz
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Managed mode dla wysokości (kropka) powinna pojawiać się tylko przy climbie i descent. Jak wejdziesz na alt crz to chyba kropka znika. W dodatku przy clb i desc kropka oznacza climb i descent wg profilu a bez kropki to jest open climb i open descent ale w dalszym ciągu w obu przypadkach jest to zarządzane przez autopilota.

Nie do końca rozumiem co oznacza że po
  • Odpowiedz
  • 0
@Legoll: znaczy wiadomo, że wysokość cały czas była zarządzana przez autopilota, z tym że autopilot wysokość może brać z tego co mu na tym pokrętle ustawisz albo przy załączonym managed mode (pojawia się kropka) powinien brać wysokość z MCDU (czyli z waypointów w flight planie).

Zresztą wczoraj miałem w ogóle jakiś dziwny problem na a320 od flybywire, bo w pewnym momencie po rozłączeniu autopilota nie umiałem już go w ogóle załączyć,
imo0mfg - @Legoll: znaczy wiadomo, że wysokość cały czas była zarządzana przez autopi...

źródło: Zrzut ekranu 2024-04-09 161830

Pobierz
  • Odpowiedz
z tym że autopilot wysokość może brać z tego co mu na tym pokrętle ustawisz albo przy załączonym managed mode (pojawia się kropka) powinien brać wysokość z MCDU (czyli z waypointów w flight planie)


@imo0mfg: Nie do końca. Autopilot zawsze bierze wysokość z FCU (bez wyjątku). Managed mode w trybach CLB i DES (widoczna kropka) oznacza mniej więcej tyle co "wznoś, obniżaj do poziomu FL180 z uwagą na constrainty wysokości zdefiniowane
  • Odpowiedz
Opis z dokumentacji FBW:
CLB: https://docs.flybywiresim.com/pilots-corner/advanced-guides/flight-guidance/vertical-guidance/managed-modes/#clb-climb
OP CLB: https://docs.flybywiresim.com/pilots-corner/advanced-guides/flight-guidance/vertical-guidance/selected-modes/

To jest trochę nieintuicyjne w porównaniu z zarządzaniem prędkością i lnav. Wszelkie wyliczone wysokości w danych waypointach w FPL to jest tylko profil wg któego samolot będzie obniżał/wznosił w managed mode, ale zawsze warunkiem jest zmiana wysokości na FCU.
Natomiast consrainty to jeszcze coś innego i wynikają z chartsów, czyli np. jeśli w punkcie GOSAK jest constraint że musisz być powyżej 5000ft i
  • Odpowiedz