Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć wybaczcie, że z anonima. Zamierzam sobie zrobić backup moich dokumentów i innych wrażliwych danych. Mam 15 gb przestrzeni na Google Drive. Stąd kilka pytań:

1. Czy pracownicy Google mają dostęp do mojej chmury i mogą swobodnie przeglądać moje materiały?
2. Czy zaszyfrowanie danych w kontenerze Veracrypt a następnie przeniesienie na chmurę Google będzie dobrym pomysłem oraz bezpiecznym?
3. Czy wrzucanie bazy haseł z Keepass (dokładnie KeepassXC) do chmury jest rozsądne? Tutaj również myślałem aby wrzucić do kontenera od Veracrypt na wszelki wypadek.


Dlaczego takie pytania? Chcę uniknąć sytuacji w której moje dane wyciękną - ukradną mi konto czy coś się wydarzy po stronie Google. Swoją kopie również trzymam na zaszyfrowanym pendrive no ale z pendrive może być różnie.

#veracrypt #informatyka #pytanie #google #chmura #cloud #it #komputery #backup #pytaniedoeksperta



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: razzor91
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 5
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: 2. Jak tak mam w dropbox. Zależy czy ktoś złamie zabezpieczenie.
Najlepiej NAS i tam trzymasz dane wraz z bazą keepass - ja używam Synology i ich Cloud Station Drive
  • Odpowiedz