Wpis z mikrobloga

Jakie funkcje współczesnych samochodów znacząco podnoszą komfort używania auta?
Macie coś takiego, co się okazało super praktycznie albo pomogło uniknąć niefajnej sytuacji?
Chodzi o nowocześniejsze bajery, a nie ABS czy wspomaganie kierownicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kilka przykładów
- kamera 360 stopni
- ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym przy cofaniu
- ostrzeganie przed pojazdem w martwym polu przy zmianie pasa
- asystent parkowania
- adaptacyjny tempomat
itp.

#samochody #motoryzacja
  • 15
  • Odpowiedz
@mirekp: Dla mnie must have, to adaptacyjne światła LED, chociaż już zwykłe ledy robią robotę,
adaptacyjny tempomat, asystent hamowania, utrzymanie pojazdu w liniach, kamerka 360 bardzo ułatwia ale mi osobiście wystarcza tylnia kamerka + czujniki.
  • Odpowiedz
- kamera 360 stopni

- ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym przy cofaniu

- ostrzeganie przed pojazdem w martwym polu przy zmianie pasa


@mirekp: to. Asystent martwego pola szczególnie w wykonaniu Koreańczyków.

- asystent parkowania

to jest kasztan

- adaptacyjny tempomat

a to rzadko używalne.

Dodałbym jeszcze:
- grzanie przedniej szyby
- elektryczne otwieranie tylnej klapy
- matrycowe ledy
- noktowizja
  • Odpowiedz
@mirekp: asystent pasa ruchu, kamera cofania, i czujniki przód tył, podgrzewana kiera i siedzenia, tempomat to mi starczy do szczęścia :)
  • Odpowiedz
@mirekp: z mojej strony (kolejność losowa):
- matrycowe ledy - absolutny must have, warto dopłacić każdy pieniądz jeżeli jest opcja
- kamera 360 stopni
- hud
- podnoszenie przedniej osi (albo całego zawieszenia)
- tylna oś skrętna
- pamięć ustawień fotela i kierownicy
- ostrzeżenia przed ruchem poprzecznym
- ostrzeżenie o samochodzie w martwym polu
- automatyczny widok z przedniej kamery na sygnalizację świetlną
  • Odpowiedz
"- adaptacyjny tempomat"

a to rzadko używalne.


@bidzej: ale że jak? Ten bajer to jest jeden z najlepszych współczesnych gadżetów motoryzacyjnych do wykorzystania praktycznie w każdych warunkach - od gęstego miasta, przez wsie i krajówki aż po autostrady. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów to nie wiem jakie trzeba mieć doświadczenia z aktywnym tempomatem żeby tego nie doceniać?
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: jak dla mnie nadaje się tylko na autostradę przy niezbyt gęstym ruchu. Inaczej wymaga sporo uwagi, żeby jechać płynnie. Mało ck mnie nie bardziej wkurza w jeździe samochodem jak ciągłe przyspieszanie i zwalnianie.
  • Odpowiedz
@mirekp:

aut. wycieraczki z sensorem
tempomat
czujniki parkowania przod i tyl
dobrze tez ze obecnie w samochodach kierownica multifunkcyjna juz jest standardem

a z takich mniej oczywstych rzeczy to oswietlenie w drzwiach ktore oswietla podloze po ich otwarciu.
Nie raz uratowalo mnie to i inne osoby przed wladowaniem sie po kostki w bloto czy inna kaluze przy wychodzeniu z auta
  • Odpowiedz
a z ciekawości na podstawie jakiego samochodu(ów) oceniasz. Bo ja akurat tego używałem w samych vagach i się zastanawiam czy inne koncerny gorzej tego nie ogarnęły


@majk_emigrant: nie ma to żadnego znaczenia: VAGi, PSA, Korea. Albo musisz zmieniać pasy odpowiednio wcześnie, żeby auto nie zdążyło zareagować na poprzedzający samochód, albo ciągle zwalniasz i przyspieszasz. W gęstym ruchu kończy się to zawsze tym drugim.
  • Odpowiedz
Albo musisz zmieniać pasy odpowiednio wcześnie, żeby auto nie zdążyło zareagować na poprzedzający samochód, albo ciągle zwalniasz i przyspieszasz


@bidzej: no to chyba twój styl jazdy nie współgra z automatyką albo nie miałeś dostatecznie dużo czasu żeby się zaadaptować do aktywnego tempomatu ;)

Po opisie obstawiałbym że jeździsz dużo szybciej niż inni (ale wtedy jazda bez tempomatu też jest szarpana).
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: nie, po prostu używam lewego pasa zgodnie z jego przeznaczeniem. ¯\(ツ)/¯

Jadąc bez tempomatu mogę znacznie płynniej zmieniać pasy (szczególnie wjeżdżając na lewy), chociaż czasem to oznacza, że w trakcie zmiany podjeżdżam trochę bliżej do poprzedzajacego auta niż tempomat na to pozwala.
  • Odpowiedz