Wpis z mikrobloga

@michalxd21 ale akurat to za co został doceniony Lublin to inne kryteria niż te o których Ty mówisz.

Haters gonna hate.

Jeśli chodzi o wymianę taboru na elektryczny Lublin jest liderem. A to że pandemia pokazała że można #!$%@? połowę kursów i lud to wytrzyma to całkiem inna para kaloszy. Ogólnie jestem za tym że transport publiczny nie powinien być rentowny. Powinien być dotowany aby nikt nie oglądał złotówki czy opłaca się
@crowfire: Bo szczerze MPK powinno zostać zaorane. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ZTM powinien ogłaszać przetargi i firmy prywatne powinny w nich startować - już na tym etapie zamiast autobusu co 20 minut miałbyś co 15 minut w tej samej cenie. A co dopiero jakbyś jeszcze dorzucił trochę kursów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MgrMarecki chyba w życiu nie widziałeś przetargu. Pierwszy przykład z brzegu, gdy zrobili przetargi na wywóz odpadów i w ciągu kilku lat okazało się, że koszt wywozu wzrósł kilkukrotnie tych samych rzeczy pomijając wzrost paliwa czy plac. Po prostu firmy dyktują coraz wyższe ceny albo przetargi są nierozstrzygane po kilka razy.
@crowfire: No chyba właśnie Ty nie widziałeś przetargu xD Obecnie jeździ Irex i LLA (oprócz MPK).
Koszt jednego kilometra MPK to 9,79 netto za autobus, 12,89zł netto za trolejbus. W tej cenie masz wszystko - czy krótki, czy przegubowy, czy z klimą czy bez.
Dla porównania Irex dostaje 10,31zł netto za klimatyzowanego przeguba a LLA 7,26zł netto za krótki autobus. Z czego warunki przetargu były kiepskie (Irex nie jeździ w weekendy
@crowfire: A co do wywozu odpadów to jeszcze jest coś takiego jak opłata za składowanie na wysypisku - sam wywóz to jedno, składowanie to drugie. Dodatkowo jak były dwie frakcje (sucha i mokra) a teraz masz ich kilka (zmieszane, bio, szkło, papier, plastik+metal) to i śmieciarki robią kilka kursów (a przynajmniej powinny). A to też zdrożało w Lublinie z uwagi na ceny wody, gazu... (tak, Lublin płaci gazem, wodą itp. za