Wpis z mikrobloga

@84RT3K:
Pytanie w jakim stanie ogólnym jest ten rower. Po kilkunastu latach to może nie być sensu i lepiej robić po taniości, a nadmiar odkładać na nowy.
A jeśli jest w spoko stanie to:
- Opony i klocki hamulcowe - gigantyczna różnica niewielkim kosztem i zachodem
- Wymiana zacisków hamulcowych, wymiana tylnej przerzutki na taką ze sprzęgłem - dają konkretne zyski bez przebudowy połowy roweru
- Ewentualnie wymiana amortyzatora, ale znalezienie
  • Odpowiedz
@Aramil: nic nie pisałem że brakuje, po prostu kiepska baza do modernizacji. Jeździć, obserwować i zbierać hajs na coś nowszego. Nowe koła i nowy amor to już jest duża część kosztu nowego roweru.
  • Odpowiedz
@84RT3K Część, na pewno jeśli smigasz w warunkach jesiennych i zimowych to zmiana hamulców na tarczowe hydrauliczne byłaby zauważalna. Ale sprawa się komplikuje o: wymagana wymianę kół aby piasty miały uchwyty na tarcze hamulcowe. Sprawdzenie czy masz klamko-manetki czy osobne klamki i manetki żeby zmienić hamulce. Same kwestie komfortu modyfikujesz: oponami, amortyzatorem oraz rodzajem chwytów i ustawieniem kierownicy oraz siodełkiem. Ekonomicznie w tym rowerze te modyfikacje które podałem są nieuzasadnione. Ja bym
  • Odpowiedz
@84RT3K: Według mnie słaba baza na zmianę kół. Lepiej poszukać czegoś na hydraulice. I to w sklepach, bo jest sporo fajnych promocji. Na OLX ludzie są oderwani od rzeczywistości, bo kupili kiedy rowery były drogi i teraz żal im sprzedać taniej.

Jeśli brakuj Ci komfortu, to możesz pomyśleć o szerszych oponach z niższym ciśnieniem. Chociaż tu warto by było już pomyśleć o tubeless jeśli koła na to pozwalają.

Jest też kwestia
  • Odpowiedz
@84RT3K część Shimano robi piasty z łożyskami kulkowymi. Jak masz czas i chęci i ciekaw jesteś to łatwo je wyczyścić oraz dasz nowy smar. W takich łożyskach sprawdzasz czy bieżnie nie mają brzydkich ubytków i wzerow. Generalnie jak je rozbierzesz to po kolorze smaru zobaczysz w jakim są stanie. Co do koła tylnego (piasta) to tam jeszczę bębenek kasety wchodzi w grę i jego też się czyści smaruje. Tylko że do zapadek
  • Odpowiedz
@pierwszyy: Są dwie szkoł. Jedna to "jeśli działa, to nie ruszaj".
Druga mniej optyumistyczna i zakłada że warto sersiwować na bierząco, żeby nie było niespodzianek. Jak to to cholerstwo na kulkowych, to warto zajrzeć, wyczyścić i przesmarować. Jeśli jest tam jakiś syf, to będą niszczeć. Jak zniszczysz miski i konusy, to jest problem. Chociaż jeśli to Shimano, to części będą łatwo dostępne. Oni usilnie się upierali, że kulki najlepsze, ale większość
  • Odpowiedz
@84RT3K Do sprawdzenia czy hak przerzutki jest prosty (to serwis zrobić z odpowiednim kluczem) a potem dowolną do 9 rzędów. Dowolna przerzutka 9 rzędową obsłuży kasetę 8 rzędową (lub wolnobieg). Ale może wystarczy prostowanie haka i regulacja? A pytanie nr 2- linki i pancerze do wymiany przy v breakach trzeba je co jakiś czas sprawdzić i wyczyścić. Oraz ułożenie klocków hamulcowych i ich wytarcie do sprawdzenia.
  • Odpowiedz