Wpis z mikrobloga

Cześć, mam pytanko do osób posiadających iPhone'a 14/15 pro max i robiących zdjęcia w studio lub z lampą LED. Jakie ustawienia stosujecie, aby telefon nie wywalał ogromnego kontrastu i generalnie okropnego wyglądu wideo? Uprzedzam pytania, testowane na oświetleniu bardzo wysokiej klasy (z odpowiednim CRI etc.) od Arri przez pierscieniówki Nanlite-a i całą masę miękkiego światła.
Generalnie video i zdjęcia wyglądają okropnie, przez jakąś wbudowaną korekcję, inną niż HDR. Dopiero w płaskim profilu obraz staje się używalny. Przy zdjęciach pomaga nieco tryb oświetlenia studyjnego. Jednak zdjęcia z głównego trybu, dalej pompują kontrast i skórę w żółtaczkę. Stare Xiaomi radzi sobie znacznie lepiej na planie.

Androidziarz here, poleciłem iPhone'a ze względu na fenomenalne video dzienne, jednak to co się dzieje w sztucznym świetle wygląda okrutnie. Będę wdzięczny za podpowiedzi, nie mam telefonu na testy, jednak zależy mi na stworzeniu ustawień ready to go bez uciążliwej postprodukcji kolorystycznej w tel.

Jeśli macie jakieś ciekawe apki do uzyskania soft look'u na twarzy, płacę jak za prezydenta :)

#apple #iphone #android #fotografia #video #xiaomi
  • 6
@mirekwirek: dzięki, to oczywiście wiem. Jednak problemem jest upload i użycie przez użytkownika "na szybko" plików bez korekcji. Szukam rozwiązania, które pozwoli nieprofesjonalnemu użytkownikowi stworzyć rolkę przy doświetleniu studyjnym, bez dodatkowych ekscesów. Moje stare Xiaomi robi to bez zająknięcia, z naprawdę fajnym lookiem, tego szukam w iphonie, Jeśli nie ma na to rozwiązania, to już wolę wysłać gotowy zestaw z A7 SIII i stałką, jeśli trzeba by to było za każdym
@24GHzWireless: W przypadku zdjęć, to jedyną opcją na ich uratowanie jest RAW, ale to nie wszystko. Taki Apple pro RAW ma zawarte te wszystkie smart badziewia, które sprawiają, że zdjęcie ma ten "smartfonowy" feel. Co ciekawe, są one jakby dodatkiem do tego RAWa a nie zakodowane w nim na sztywno. Niestety pozbycie się ich może nie być takie oczywiste. Nie wiem jak w programach Adobe, ale np w Affinity Photo jeśli
@sm_m: bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź. W sumie cała idea wpięcia 15 pro maxa w workflow z klientem odpadła. Ogromne rozczarowanie :( Po paru skręconych rolkach w naturalnym świetle byłem zadowolony z efektów bez żadnej obróbki i poleciłem urządzenie, także czekają mnie kolejne poszukiwania sprzętu user friendly, które pozwolą nagrać doświetlone materiały.

Dzięki Panowie!