Wpis z mikrobloga

Mam pewien problem i nie jestem pewien w którym kierunku iść. Kupiłem sobie dość mocny laptop z i9 i RTX 4070 głównie z myślą o Cyberpunku żeby zagrać jak człowiek na zadowalających detalach. Gierka odpalona- pierwsze benchmarki pokazały coś takiego jak na screenie więc myślę sobie gitara. Średnio 75fps w 1600p, do tego temperatury na karcie i procku nie przekraczają 80° dodając że Throttlestop i IEU nie pokazują jakiegokolwiek Throttlingu. Problem jednak leży w tym że grając mam wrażenie że obraz dosłownie na ułamki sekund klatkuje. Czasem jest to minimalne przycięcie, czasem ciut dłużej ale skacze mniej więcej cały czas. I teraz dochodząc pytania- Problemem i przyczyną takich przycinek może być 16GB ramu? Widzę że zużycie w idle to już jakieś 10GB, w trakcie gry 13/14GB. Może problem leży w ustawieniach? Szczerze powiedziawszy kompletnie nie znam się na tych DLSS, synchronizacjach itd więc zostawiłem to tak jak to jest fabrycznie włączone. Dodatkowo aktywny jest generator klatek. Prócz wyższych FPSów ma to jakiś negatywny skutek? Dzięki za pomoc i piona!
Laptop to Helios Neo 16
I9-13900hx
RTX 4070
16GB ram
#komputery #pcmasterrace
XNiemcu - Mam pewien problem i nie jestem pewien w którym kierunku iść. Kupiłem sobie...

źródło: temp_file6028690561897848605

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
Panowie wybaczcie że dalej zawracam gitarę, ale gryzie mnie ta sprawa, tym bardziej że na Cyberpunku najbardziej zależało mi przy kupnie nowego sprzętu (Wiem, nie doczytałem o vramie, ale skąd bym przypuszczał że mogą wyjść takie jaja gdzie teoretycznie mocna karta graficzna nadaje się do tarcia chrzanu).

Z tego co udało mi się testować na ten moment to w 1080p, detale Medium RT off gierka działa i przycinki mniej więcej ustąpiły, ale
  • Odpowiedz
  • 0
Tym bardziej że ani grafika, ani procesor nie idą na 100% zużycia. Praktycznie lepsze wyniki osiągam w 1440p i wyższych detalach. Ustawione w systemie natywne 1080p zamiast 1600p zmieni sytuację?


@XNiemcu: to znaczy że jest jakiś bottleneck, w niższej rozdzielczości jeden z podzespołów ogranicza drugi, który się nudzi.

Zwykle w 95% gier zasada jest taka:
Wyższa rozdzielczość typu 1440p/4K -> potrzebny słabszy procek
Niższa rozdzielczość typu 720/1080p -> potrzebny mocniejszy procek
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@rdy Spędziłem teraz mniej więcej godzinę na testowaniu różnych ustawień i nie mogę za cholerę ogarnąć jednej rzeczy.
Rozdzielczość: FHD
Detale: średnie
RT: OFF
Użycie procesora i grafiki: ~40%
FPS: ledwo zipie na średnio 50 klatkach. Z reguły jest w stanie dobić do 60fps, ale również potrafi spaść poniżej 50.
VRAM: 3-4gb.

Na 1440p sytuacja zmienia się mniej więcej w ten sposób że podbija się zużycie procka, grafiki i żre więcej vramu,
  • Odpowiedz
  • 0
Udało mi się wykminić coś takiego że w 1440p, detale wysokie + RT na Niski grafika leci na 99% zużycia, procek gdzieś tam chyba 40/50% i zużycie VRAM ~7,7.5gb. Klatki oczywiście stoją mur beton- jakiekolwiek opcje nie wybrane klatkarz cały czas ten sam. Te ustawienia chyba zostaną. Zerknąłem jeszcze na FG i klatki oscylują wtedy gdzieś na 100-110fps przy czym zjada kolejne 500mb vram. Wspominałeś o 2gb, ale ciężko było zauważyć mi
  • Odpowiedz
Rozdzielczość: FHD

Detale: średnie

RT: OFF

Użycie procesora i grafiki: ~40%

FPS: ledwo zipie na średnio 50 klatkach. Z reguły jest w stanie dobić do 60fps, ale również potrafi spaść poniżej 50.

VRAM: 3-4gb.


@XNiemcu: to jest bardzo ciekawe. O ile 50fps przy 1440p ultra + RT jest zrozumiałe, to taka sama ilość fps przy 1080p medium bez RT już jest co najmniej zastanawiajace.
Brak wzrostu fps przy schodzeniu z detalami
  • Odpowiedz
@XNiemcu: Frame gena póki co nie odpalaj, bo porównywanie generowanych fps bez i z FG jest bezcelowe.
najlepiej jakbys nawet dlss wyłaczył i porównywać będziemy jedynie prawilny raster.

widzę że masz MSI AB i OSD obcykane, to dorzuć tam framerate avg i framerate 1%, zbinduj sobie jakieś klawisze na benchmark/ begin recording i end recording. to ci policzy średnią a i będzie widać czy masz stuttery/dropy.

temperatury wyglądają ok.
na zużycie
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie Więc plan na teraz jest taki- 1080p, średnie detale dlss/fg off, do tego dołożyć te parametry w Afterburnerze i testować znów gierkę przez jakieś 15/20 minut? Dropy powinienem raczej zauważyć na wykresie niż na średniej, prawda?

Powiem szczerze że tak jak wczoraj skończyłem testy, puściłem tą grę na 1440p Ultra z DLSS i Frame Generatorem to już jest praktycznie grywalne. Czuję że bardzo sporadycznie coś chrupnie, ale przez znaczną większość czasu
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie Powiem szczerze że ręce mi już opadają i nie bardzo wiem czego się chwycić. Z ciekawości odpaliłem Cities Skylines które na poprzednim laptopie ogrywałem dość często i co? Tutaj praktycznie niegrywalne. Klatki rzędu 20-30fps na okrągło. Wykorzystanie grafiki ledwo sięga 30%, procesora 10-15, chłodzenia praktycznie nie słychać... Teraz przeszło dwie godziny kombinuje, szukam przeróżnych ustawień, zmieniam plany wydajności gdzie tylko się da i bez żadnego efektu. Tak mi jeszcze chodzi po
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
Ale się rozpisałem. Mam nadzieję że poświęcisz mi jeszcze moment i przeczytasz te wypociny :D

@LisyBorsukiKunyJenotyWilkiRysie Ja pierdziele, trafiłem(chyba) () Nie mogłem odpuścić, wkur$ało mnie to codziennie że tyle hajsu za sprzęt wypuszczone w błoto i człowiek nawet nie może spokojnie pograć bo obraz rwie. I tak rozkopałem chyba 3/4 różnych opcji systemowych, nawet połowę już zapomniałem i będę musiał krok po kroku dochodzić do tego co pozmieniałem
  • Odpowiedz