Wpis z mikrobloga

@przepan: Ja wybrałabym grx w 6.0, ale jeden z moich graveli ma apex 1x11 i nie narzekam (choć w górach testowany jeszcze nie był) ;-)
  • Odpowiedz
@przepan: Ogólnie dla większości ludzi wybór 2x a 1x sprowadza się do tego gdzie jeździsz. Człowiek jest tak skonstruowany że jak musi coś robić długo to chce sobie ustawić rytm, mniej się wtedy wkurza.
W szosach gdzie przewaga jazdy to kilka km prosto ze stałą prędkością szybko zaczyna być to widoczne, mózg dąży do zapodania ciału stałego rytmu i obciążenia. W momencie gdy masz dużo przełożeń do wyboru jest to prostsze
  • Odpowiedz
@przepan: Coś kiedyś czytałem, że SRAM Apex nie ma uszczelnienia na łożyskach przerzutki tylnej i potrafi się zasyfić jak wpadnie Ci wilgoć z piachem. Wyższe grupy SRAMa już niby mają uszczelnienie. Mam u siebie w Eskerze 6.0 2021 GRX i uważam, że jest elegancka kultura pracy, cicho i delikatnie to chodzi. Raz zapomniałem zaciągnąć napinacza łańcucha po serwisie i się przekonałem, że faktycznie on też robi robotę, bo bez tego zdarzało
  • Odpowiedz
@przepan: jak masz możliwość pomacania klamkomanetek to spróbuj u kogoś. Ja na apex 1x11 trochę po dłuższej jeździe (3-4h) nie mogę znaleźć już dobrego chwytu, gdzie na grawelu od brata co ma grx 400 można spokojnie całe dnie trzymać wygodnie łapki.
tak to mechanicznie apex bez problemów
  • Odpowiedz
@przepan: Oba rower mają bardzo podobne dolne ratio ale jest coś bardziej istotnego, jakie klamki wolisz, shimano czy sram bo one całkowicie inaczej pracują. Mam w dwóch rowerach mechaniczne klamki z akcją sram ale gdybym miał wybór brałbym shimano.

@dran: Czy na szosie, czy na gravelu po ulicy czy błocie zazwyczaj jak piszesz będziesz jechać z podobną kadencją (w danym rowerze) i raczej na jednym czy dwóch przełożeniach jak teren
  • Odpowiedz
  • 0
@4x80 co do klamek to jutro przejadę się do kilku sklepów i sobie wytestuje jak będzie możliwość,ale głównie to zależy mi na jeździe po utwardzonych drogach leśnych+miasto
  • Odpowiedz