Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja

Szukam jakichś alternatyw dla Golfa VII/Leona III z silnikami TSI. Trochę mi się znudziło oglądanie januszy wystawiających 10-letnie samochody za tyle, za ile je kupili w salonie.

Moje wymagania:
-koniecznie benzyna z jakimiś sensownymi osiągami (nie potrzebuję wyścigówki, ale fajnie byłoby w miarę sprawnie wyprzedzić poza miastem jakiś pojazd jadący 70 km/h)
-6 biegów, żeby móc zrobić czasem jakąś dłuższą trasę bez trzymania silnika pod czerwonym polem
-coś innego niz grupa Fiat, Opel, Ford
-modele, które można kupić w dobrym stanie poniżej 50 tysięcy i nie starsze niż 10 lat
-względnie oszczędne (silnikom TSI pod tym względem pewnie będzie ciężko dorównać, ale może znajdzie się coś przynajmniej trochę zbliżone)

Jakieś pomysły? Myślałem o 1.6 GDI w Ceed albo i30, ale chciałem jeszcze podpytać o inne propozycje, zanim zacznę szukać ma porządnie.
  • 53
@M13X: Focus 1.5 150KM, BMW 1.6 132 KM, Megane 1.2 130 KM. W przypadku Focusa w sumie te słabsze też są dość niezawodne. Megane chyba będzie najbardziej świeża wizualnie i najlepiej wyposażona w tym budżecie.
via Android
  • 1
@Comber dzięki. Poczytam, aczkolwiek kojarzę te silniki jako dość problematyczne, zwłaszcza 1.5 Ecoboost z trzema cylindrami. BMW TwinPower były chyba robione przy współpracy z PSA, i zarówno te silniki jak i PureTech miały swoje bolączki. Silniki TCe od Renault były bardziej udane, ale muszę poczytać jak ze spalaniem
@M13X: Za 50k to była jakaś "okazja" corsy E w automacie z 2019 roku i 20k przebiegu. Kupiłem citroena c3 1.6 120 koni automat w full opcji za 31k. Trochę stara konstrukcja ale prosta i niezawodna
Fordami benzynowymi jeździłem sporo oraz TCE w Clio i nic się nie działo. Bardzo udane silniki i dynamiczne. TCE bardziej paliwożerny.
via Android
  • 0
@SuperBasshunters

Serwis motobenzyna:
"Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz  kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną
@Comber Megane 1.2 polecasz? Co?

Za około 50k dorwiesz Leona z 15 roku. 1.4 tsi będzie ok w wersji 125 czy 140/150 km. Octavie też dorwiesz w tej kasie.
@piwakk: napisał, że szuka czegoś innego niz TSI. Megane 1.2 bardzo fajne auta. Kupi w tej cenie z rocznika około 2018 bez problemu, gdzie już poradzili sobie z bolączkami z początku produkcji.
@cwlmod: C3 z którego roku udało się za tyle kupić? Tam jest chyba normalny automat ale były wersje 4 i 6 biegowe.

@M13X: Ja również szukam takiego auta z tym że koniecznie w automacie i na pośrednim wtrysku. A takie połączenie robi spustoszenie w wyborze możliwych aut.
@Podajhaslodowifi: 2014, 4 biegowy jest niestety. Lepsze to jednak niż te zrobotyzowane manuale w konkurencji. W podobniej cenie da się znaleźć corsy E z hydrokinetykiem tylko jest ich bardzo mało
@cwlmod: też kiedyś myślałem właśnie nad c3 w automacie ale właśnie te 4 biegi mnie zniechęciły, i ten 1.6 VTi dodatkowo podobno lubi się sypać. Jak dynamika w tym silniku wolnossącym z taka skrzynia? Kiedyś jeździłem focusem też 1.6 z 4 biegowym manualnem i była tragedia ale auto było starsze.
Będzie gazował tą cytrynke?

Brałem pod uwagę Corshe 1.4 90km w automacie 6 biegowym ( hydrokinetyk ) ale tych aut jest
1.6 VTi dodatkowo podobno lubi się sypać


@Podajhaslodowifi: Śmieszne jest to, że moja mama miała wcześniej puga 1.6 z praktycznie tym samym silnikiem xD Silnik akurat nam się nigdy nie posypał, a to jest chyba dokładnie ten sam napęd,. bo w pugu też były 4 biegowe skrzynie

Będzie gazował tą cytrynke?

Nie. Mam robi za małe przebiegi

Jak dynamika w tym silniku wolnossącym z taka skrzynia?

Jeździłem tylko co kupowaliśmy plus