Wpis z mikrobloga

Mirki, mam ONT Nokia G-010G-Q którego parametry dla światłowodu to RX 1490 i TX 1310. Chcę się tego pozbyć i wrzucić sfp bezpośrednio do mikrotika. Jako, że nie mam za bardzo doświadczenia w technologii światłowodowej, nie orientuję się która wkładka powinna być tu wykorzystana, ale patrząc tylko na parametry, znalazłem to: https://fibermarkt.com/pl/moduly-optyczne/sfp-bidi-1000base-bx-1-25gbps-tx1310nm-rx1490nm-lc-smf-ddm-20km.html Czy ktoś może mi potwierdzić, że to prawidłowe urządzenie?

#sieci #mikrotik #internet #siecikomputerowe #network #technologia #komputery
  • 24
@jakis_login: nie, to nie jest prawidłowe rozwiązanie. Masz ONT, a znalazłeś active ethernet, zupełnie inna technologia.
W skrócie: nie możesz się pozbyć ONT danego ci przez dostawcę. Możesz kupić własne, ale dostawca ci go nie autoryzuje, a to jest warunkiem jego działania. Możesz się bawić w klonowanie ID swojego obecnego, ale jest to trudne i działa na ogół na krótką metę, w dodatku ryzykujesz bliższym zapoznaniem się z konsekwencjami rażącego naruszenia
@krzywy_kanister: rozmawiałem z operatorem - dostałem wszystkie niezbędne informacje i już od roku śmigam na swoim routerze i ich ONT - combo huaweia nie mam od samego początku ;) Też netia, ale umowa na firmę, nie na osobę prywatną, więc to nieco inaczej wygląda. Ja po prostu MUSZĘ mieć swoje urządzenie na brzegu, a nie ich combo, które jest dodatkowym urządzeniem w sieci i bruździ mi w konfiguracji - nawet jeśli
i już od roku śmigam na swoim routerze i ich ONT


@jakis_login: no i super, to teraz uderz do nich jeszcze raz i spytaj czy nie mają w ofercie ONT w formie wkładki SFP, a jeśli nie, to czy autoryzują ci wkładkę, którą sam kupisz (musisz kupić zgodną z OLT dostawcy, więc jaką kupić musisz uzgodnić z nimi). To jest jedyna droga, alternatywą jest sztywne łącze, ale wtedy i cena za