Wpis z mikrobloga

Mirabelki i Mircy, poproszę o poradę w sprawie wyboru telefonu. Mam Redmi Note 3 Pro, więc zapewne każdy nowy będzie lepszy. To oznacza także, że nie mam żadnych poważnych wymagań za wyjątkiem dwóch:
- Duży ekran - tak 6,7 cala lub więcej.
- Dobra wydajność - czyli ma się nie mulić podczas używania. Wychodzę z założenia, że to zależy od CPU oraz pamięci RAM.
Reszta chyba zupełnie obojętna.

Żadnych kobylastych aplikacji nie używam, nie gram w gry, filmów nie oglądam. Standardowe aplikacje - przeglądarki, nawigacja, zdjęcia, jakieś sklepowe z kuponami i takie tam. itp.

Budżet do 1000, im mniej, tym lepiej.

Nie znam się kompletnie na mobilnych CPU/SoC, więc korzystałem z internetowych rankingów - notebookcheck i nanoreview - do oceny możliwości procesorów.

Wstępne typy:

1. POCO X3 Pro - Snapdragon 865, 999 PLN.
2. Huawei nova 11i - Snapdragon 680, 999 PLN (nie mam pojęcia o co chodzi ztymi usługami Google w Huawei, ale się dowiem w razie potrzeby).
3. Realme 9 Pro - Snapdragon 695, 999 PLN.
4. POCO M5 - Helio G99, 519 PLN
5. POCO M6 Pro - Heliop G99 Ultra, 1099 PLN (trochę wykracza, ale mogę dać jeśli naprawdę warto)
6. Redmi 10 i 12 - ale trochę się pogubiłem w oznaczeniach modeli, jakieś T, Pro, S i tak dalej. Niektóre mieszczą się w budżecie.

Oglądałem też różne Motorole i Samsungi, ale tutaj mam kompletny chaos, bo oznaczenia są konkretnie mylące i się na razie gubię. Sprzęty od Xiaomi najłatwiej ogarnąć, dlateg tyle tego jest na liście ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wstępnie najbardziej sensowny wydaje mi się POCO X3 Pro (tyle tylko, że nigdzie go nie ma, na drugim miejscu POCO M5 (cena, a wydajność na oko ujdzie).

Oczywiście mogę się totalnie mylić - poproszę więc o pomoc, propozycje lub zwyczajne naprostowanie. Nie obrażę się :)

Dziękuję z góry.

  • 11
  • Odpowiedz
@kasztan00: w tym budżecie brałbym na snapie coś. Te nowe siajomi już powinny mieć HyperOS zamiast MIUI
Tyle że poco X3 pro to telefon z 2021 roku. Raczej koniec wsparcia.