Wpis z mikrobloga

@el_dreso: hehe, długo nie trzeba było czekać, aż zomole dostaną rozkaz rozpędzenia strajku.
Kto to widział, żeby w nowoczesnej i postępowej europie obywatele j
chcieli dbać o interesy swojego kraju. Przecież teraz wszystko ma być wspólne, lepsze, nowoczesne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 2
@Hieronim_Berelek żyjemy w kraju w którym może decydować o tym jedna osoba a na granicy jest w te protesty zaangażowanych znacznie więcej osób bo przypominam że do wczoraj wszystkie przejścia dla samochodów ciężarowych stały.
  • Odpowiedz
@el_dreso: I? Nadrzędnym celem Polski jest osłabienie rosji, w celu bezpieczeństwa teraz i w przyszłości, co robimy właśnie przez wspieranie Ukrainy. To że niektórzy tam tym tracą, trudno ¯\(ツ)/¯

Jakby niemieckie firmy transportowe zrobiły blokadę Polskich granic w czasie wojny z rosją, pierwsi byście jęczeli xD
  • Odpowiedz
  • 5
@Hieronim_Berelek wytłumacz mi jedną rzecz, jak osłabienie polskiej branży transportowej osłabi również Rosję i co mają do tego ukraińskie ciężarówki wjeżdżające na pusto do Polski aby robić przeżuty po zaniżonych stawkach? Wiesz jeżeli w imię wielkiej ukrainy chcesz żeby Polacy tracili pracę to sam się zwolnij.
  • Odpowiedz
@Hieronim_Berelek:

Jakby niemieckie firmy transportowe zrobiły blokadę Polskich granic w czasie wojny z rosją, pierwsi byście jęczeli xD

My, mamy z Niemcami wspólny rynek od x-lat.

A zresztą, Niemców obowiązuje przynajmniej pakiet mobilności i przestrzeganie czasu pracy kierowcy, nie jeżdżą też na darmowym paliwie z orlenu, dostarczonym UKRom przez Polskę, więc konkurencja jest jakby wyrównana.

A ukraina?
  • Odpowiedz
wytłumacz mi jedną rzecz, jak osłabienie polskiej branży transportowej osłabi również Rosję i co mają do tego ukraińskie ciężarówki wjeżdżające na pusto do Polski aby robić przeżuty po zaniżonych stawkach? Wiesz jeżeli w imię wielkiej ukrainy chcesz żeby Polacy tracili pracę to sam się zwolnij za wielką ukraine.


@el_dreso: Kasa na Ukrainie -> kasa z podatków -> mogą produkować więcej samodzielnie i zacząć płacić za sprzęt wojskowy z dostaw, a i
  • Odpowiedz
  • 2
@lycaon_pictus xD chłopie czyli łapówki za miejsca w kolejce są opodatkowane?
Bo obecnie tam przewalają się miliony euro. Ukraina pokazała że sama jest swoim największym wrogiem a Ty dbasz o nią lepiej niż ukraińcy xD
  • Odpowiedz
@el_dreso:

xD chłopie czyli łapówki za miejsca w kolejce są opodatkowane?

Bo obecnie tam przewalają się miliony euro. Ukraina pokazała że sama jest swoim największym wrogiem a Ty dbasz o nią lepiej niż ukraińcy xD

Wyciągasz łapówki, choć kluczowe jest to, że transport stoi, bo Ukraińcy są bardziej konkurencyjni.

Nie było by łapówek, gdyby nie protesty, nie było też stanu zagrożenia z powodu bliskiego składowania w kolejce sprzętu wojskowego, nie było
  • Odpowiedz
  • 1
@lycaon_pictus człowieku, protest był bo miejsce w kolejce kosztowało 300 euro i polskie ciężarówki stały na granicy dłużej jak ruskie. Masz na myśli pomoc humanitarną którą może być cokolwiek jeśli zapłacisz gdzie trzeba? Wybacz ale w tym miejscu kończę tą dyskusję bo widzę że przedkladasz interesy innego kraju ponad własne.
Nie wiem w jakiej branży pracujesz i średnio mnie to interesuje ale ciekaw jestem jak Ty byś się poczuł gdybyś stracił pracę
  • Odpowiedz
Masz na myśli pomoc humanitarną którą może być cokolwiek jeśli zapłacisz gdzie trzeba?


@el_dreso: Fake news. 1/3 pomocy humanitarnej nie znikała, bo nie była pomocą humanitarną, tylko nie była wpisywana przy odbiorze na miejscu, bo zgodnie z prawem lokalnym pomocy humanitarnej dla wojska nie można wpisywać jako pomocy humanitarnej (pominę niewpisywanie z lenistwa, bo biurokracja i podobne wymówki). Wszystko było na wykopie i było na podstawie tych samych danych rządowych, na
  • Odpowiedz
@Hieronim_Berelek:

tak, tak 100 zebranych osób będzie decydować o polityce zagranicznej 38 mln. kraju xD


Tak się składa, że poparcie dla ograniczenia zalewania naszego rynku jedzeniem technicznym z Ukrainy jest ogromne. Po prostu nowa władza pokazuje jakich metod będzie używała w stosunku do ludzi o odmiennych poglądach politycznych.
  • Odpowiedz
@lycaon_pictus:

Wyciągasz łapówki, choć kluczowe jest to, że transport stoi, bo Ukraińcy są bardziej konkurencyjni.


Ukraińcy są bardziej konkurencyjni wyłącznie z powodu unijnych regulacji, których nie muszą spełniać, a my musimy.

Jak w twoim biznesie pojawi się nowa firma, która jest zwolniona z połowy podatków, więc ma niższe koszta, to też będziesz mówił że nic się nie stało, tak po prostu działa wolny rynek?

Otóż to nie jest żaden wolny rynek,
  • Odpowiedz
Jak w twoim biznesie pojawi się nowa firma, która jest zwolniona z połowy podatków, więc ma niższe koszta, to też będziesz mówił że nic się nie stało, tak po prostu działa wolny rynek?


@Trauma_Teddy: xDD każda fabryka w Polsce konkuruje z fabrykami z Chin\Indii i jakoś nie słychać żeby blokowali granice. Polsce są dziesiątki korpo które lecą nie na polskich stawkach podatkowych, tylko Irlandzkich.

Branża IT która

Według raportów PARP branża
  • Odpowiedz
@Hieronim_Berelek:

każda fabryka w Polsce konkuruje z fabrykami z Chin\Indii i jakoś nie słychać żeby blokowali granice.


Bo na towar z Chin nakładamy cło.
Zwolnij chińskie produkty z cła i zobaczymy co się będzie działo na europejskim rynku np mebli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kolejną rzeczą o świecie, której się ode mnie dowiesz będzie to, że Irlandia też jest w unii europejskiej, więc musi dostosowywać się do
  • Odpowiedz