Wpis z mikrobloga

Moich rodziców spotkała niecodzienna sytuacja podczas powrotu z Abu Dhabi. Sam lot opóźnił się o 2,5h z powodu usterki silnika. Podróż miała odbywać się na trasie Abu Dhabi -> Kraków. W trakcie lotu na ok. godzinę przed lądowaniem w Krakowie kapitan poinformował o lądowaniu w Rumunii w celu wymiany załogi na wypoczętą. Czy to normalna procedura, że informuje się pasażerów przed samym międzylądowaniem? Po kolejnej spędzonej godzinie w samolocie na lotnisku w Rumunii udało się odlecieć w kierunku Polski, ale to nie koniec perypetii. Po starcie pilot poinformował, że lot odbywa się do Katowic, a nie do Krakowa bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Zorganizowano transport autobusowy z Katowic do Krakowa, który trwał kolejne niecałe 2 godziny.
Czy ktoś spotkał się z takim procederem? Czy to normalne, że takich informacji nie podaje się przed startem, tylko w trakcie przed samym lądowaniem?

#wizzair #dubaj #lot #samoloty #lotnictwo #podroze #abudhabi #krakow #katowice #lotnisko
  • 18
  • Odpowiedz
Czy to normalna procedura, że informuje się pasażerów przed samym międzylądowaniem?

@mily_1337: to nie jest zwyczajna procedura ale to nie znaczy że było jakieś niebezpieczeństwo.
Gdybym miał zgadywać to albo jeden z pilotów się gorzej poczuł albo trzeba było jeszcze coś sprawdzić pod względem technicznym.

Po starcie pilot poinformował, że lot odbywa się do Katowic, a nie do Krakowa bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

A to akurat nietrudna zagadka - w balicach
  • Odpowiedz
  • 0
@thorgoth: podobno załoga po wylądowaniu przesiadła sie na ostatnie miejsca i do samolotu weszła nowa załoga, która kontynuowała lot, cały proces wymiany trwał godzinę
  • Odpowiedz
@mily_1337: no to lądowanie w Kato masz wyjaśnione - niedopatrzenie rodziców. Zastanawiam się jeszcze czy po prostu godziny im się nie kończyły i nie musieli przez to robić podmianki. Nie znam się, ale po pierwsze o tym pomyślałem.
  • Odpowiedz
  • 0
@thorgoth: tym bardziej, że to było na 50 minut przed lądowaniem w Krakowie, poważnie nie dali rady tego lotu dokończyć? Nigdy nie słyszałem o takiej procedurze wymiany załogi. Mam wrażenie, że poszło o coś innego, tylko nie chcieli paniki wzbudzać
  • Odpowiedz
@mily_1337: im później poinformujesz pasażerów o utrudnieniach, tym krócej będą marudzić na pokładzie :P Z racji tego, że było to spowodowane wszystko usterką techniczą, Twoim rodzicom należy się odszkodowanie zgodnie z Rozporządzeniem 261/2004. Zgłoście je bezpośrednio do Wizza, nie ma sensu korzystać z pośredników, ktorzy chętnie wezmą połowę hajsu za przesłanie papierów w oczywistej sprawie ;)
  • Odpowiedz
@mily_1337: powiem więcej. Wizz odrzuci pewnie z automatu reklamację za opóźnienie i odwołania niewiele mogą dać. Bo teraz nie ma ścieżki odwołania i de facto zostaje sad. W każdym razie cuda wizz odwala w ostatnich miesiącach, co nie zmienia faktu że takie sytuacje się zdarzają a załoga nie może dłużej pracować. I tak spoko że w miarę sprawnie wrócili do Polski, znajomi z nimi na kilka dni utkneli ostatnio zagranicą, nie
  • Odpowiedz
Nigdy nie słyszałem o takiej procedurze wymiany załogi. Mam wrażenie, że poszło o coś innego, tylko nie chcieli paniki wzbudzać

@mily_1337: to nie był jedyny lot tej załogi, wykonywali oni wcześniejsze loty i z powodu przedłużającej się naprawy skończył im się czas pracy, gdyby polecieli te 50 minut dłużej ponieśliby konsekwencje. Nie mogli już dłużej pracować, więc wylądowali w Rumunii po inną załogę. Co do końcowego lotniska to może po prostu
  • Odpowiedz
@niemodnie: co się zmieniło? Jeszcze rok temu jak mi lufa odrzuciła reklamację to pisałem gdzieś na emaila unijnego jakiejś organizacji (nie pamiętam teraz, ktoś ją wykopie dał mi kontakt) i lufa zmiękła i zapłaciła. Strajki tłumaczyli zła pogoda
  • Odpowiedz
@blinxdxb: no to jak zmiękła to git. Formalnie jak nie zmięknie to zostaje Ci sad, nie ma instytucji która ma bezpośredni wpływ na reklamacje, parę lat temu nie pamiętam już co to było, ulc bodajże etc ale pisało się reklamację do polskiego urzędu i oni naciskali i było git. Wizz się wycwanil i domyślnie bardzo często nie uwzględnia reklamacji, najczęściej odrzuca podając powód że opóźnienie nie było po ich stronie nawet
  • Odpowiedz