Wpis z mikrobloga

Wykopki słuchajcie amatora motoryzacji i doradźcie
Mam okazję kupić peugeota 308 z 2014 roku 1,2 pure tech i nie powiem że kuśka już stanęła na widok tego auta bo od roku poszukiwań widzę same jakieś zatrucie dla dziadków tyle że jest jeden problem otóż do tego silnika się leje 98 i teraz czy to jest naprawdę ważne i muszę lać te droższa wersje żeby nie rozwalić silnika ?. Bo zawsze mi się wydawało że 98 to takie cięcie na kasę i wsm tylko się leje do jakiś super aut za kilkaset tysiącu a nie do peugeota za 35 tys. Poprawcie mnie jeżeli się mylę
#motoryzacja #auto #peugeot308 #paliwo
  • 17
  • Odpowiedz
@WiecznyBak_79: Jest ważne ale że do 1.2 Pure Tech naprawde sie leje 98 wg instrukcji to aż trudno uwierzyć? Faktycznie tak jest?
EDIT: Bez kitu, widocznie te Puretechy wyżyłowane/zaprojektowane konkretnie pod 98. To gwarantuje że nie można tego ignorować faktycznie
  • Odpowiedz
@WiecznyBak_79 Tak 98 bo jest bardziej odporna na spalanie stukowe przy bezpośrednim wytrysku. Ponadto szczerze odradzam Ci ten silnik. Pasek rozrządu pływający w oleju już przy 60 tys ma tendencję do degradacji i male kawałki paska zapychają smok oleju. Na całą jednostkę przewidziano aż śmieszne 3.5l oleju. Następstwem są ścięte paski rozrządu, kolizje zaworów z tłokami, zatarcie przez zapchany smok, apetyt na olej, częste nagary na zaworach ssących przez co należy cyklicznie
  • Odpowiedz
Jak się nie świeci check i nie słychać stukania to nie widzę potrzeby jazdy na 98.


@lgbtagdrtv: jak w motoryzacji zielony, to jakim prawem usłyszy spalanie stukowe?
  • Odpowiedz
@GeDox: Są setki filmów na yt. Poza tym, szansa, że będzie jakiekolwiek spalanie stukowe jest bliska 0, bo jeśli ecu wykryje stukanie to po prostu opóźni zapłon.
  • Odpowiedz
@WiecznyBak_79 a to informacja z instrukcji czy zalecenie z internetu? Z tego co patrzę na jakąś pierwszą lepszą instrukcję 308 II dostępną w internecie, nie jest tam wprost podana liczba oktanowa, a ja też mam puretecha 1.2 i instrukcja z zeszłego roku zaleca 95 (przy wlewie paliwa brak osobnej naklejki), może we wcześniejszych wersjach silników było inaczej
kokosanki - @WiecznyBak_79 a to informacja z instrukcji czy zalecenie z internetu? Z ...

źródło: temp_file2440540227158165452

Pobierz
  • Odpowiedz
Są setki filmów na yt. Poza tym, szansa, że będzie jakiekolwiek spalanie stukowe jest bliska 0, bo jeśli ecu wykryje stukanie to po prostu opóźni zapłon.


@lgbtagdrtv: nie możesz opóźniać zapłonu w nieskończoność
  • Odpowiedz
@lgbtagdrtv: nie możesz opóźniać zapłonu w nieskończoność


@GeDox: Rozmawiamy o jeździe na 95 zamiast 98, a nie na ukrainskim 92 w którym jest 10% wody. Są kraje/regiony w cywilizowanej Europie, w których nie ma 98, a samochody muszą jeździć.
  • Odpowiedz
@lgbtagdrtv: no i co z tego? Jest takie auto jak audi s3 8l. Jeździj non stop na 95 to będziesz miał dziurę w tłoku. Według producenta auto ma jeździć na 98, technologia całkiem spoko jak na 2001 rok - 1 cewka na cylinder, każdy cylinder ma czujnik stuku, zmienne fazy rozrządy i inne duperele.
  • Odpowiedz
Jest takie auto jak audi s3 8l. Jeździj non stop na 95 to będziesz miał dziurę w tłoku


@GeDox: Zwykle mocniejsze 1.8t które ma w dodatku mniejszy stopień sprężania od tych słabszych.

technologia całkiem spoko jak na 2001 rok - 1 cewka na cylinder


@GeDox: Nic niezwykłego.

każdy cylinder ma czujnik stuku


@GeDox: Wątpię, według mnie ma max 2, więcej nigdy nie widziałem i nie widzę sensu montowania większej
  • Odpowiedz