Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
TL:DR Pracuję jako junior programista od 5 miesięcy i czuję się oszukany. Nie mam nawet 5k na ręke, nie koduję na plaży, śnią mi się po nocach taski

Do rzeczy. Mam 26 lat, kończyłem polibudę (elektronika), lecz po 2-3 latach pracy w zawodzie, lecz wolałem coś spokojnego, bez wyjazdów, dziwnych terminów itp. Oczywiście rozwój i lepsze pieniądze były również atutem przy przebranżowieniu. Jako, że troche programowałem na studiach, brałem też udział w bootcampie i generalnie fajne projekty miałem (python), dość sprawnie znalazłem pracę.
No i generalnie wiadomo, początek trochę trudny, dużo nowych tematów, poznawanie wiedzy biznesowej, na poczatku proste zadania żeby się wdrożyć w temat.
No ale po 2 miesiącach był projekt i zacząłem brać udział w sprintach ...
Wiem na czym to polega, ale powiem wam szczerze, że mam jakiegos mentora, który ma mi niby pomagać ale jak znajdzie 3h w tygodniu to będzie naprawdę dużo ...
ALE, potrafię sam czytać dokumentację, ogarniać pewne kroki, ale w pewnym momencie przydałaby się pomoc osoby, która stwierdzi czy ta ścieżka którą podązam jest prawidłowa, żeby nie traci 3-4h na jakieś rozwiązania które nie mają sensu.
Generalnie prze to wszystko, ze mam ciągłe zadania do wykonania, potrafią mi się śnić taski , ciągle jestem w trybie "analiza". Idę do sklepu i myślę #!$%@? o taskach i innych rzeczach.
Albo np. jak są weekendy to siedzę i się coś douczam kolejnego tematu, który jest używany w projeckie, a ja nie mam o nim bladego pojęcia.
Ja #!$%@?ę.
Plus kasa, od razu powiedzieli że tylko B2B ich interesuje, zgodziłem się no to teraz mam z całgo miesiąca 4500 na rękę. (Niestey urlopy/ chorobwe nie płatne )
Inaczej to sobie wyobrażałem. przecież żeby zarabiać te mityczne 12-15k netto, to trzeba chyba naprawdę się pomęczyć i być przykutym do kompa, chyba że za kilka lat dadzą tyle za dupogodziny, ale wątpię bo dzisiaj widać inflację skilla i tabuny nowych ludzi do programowania.