Wpis z mikrobloga

Mireczki chyba w Neonet oszukujoo albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem.
TL;DR Neonet odmawia mi przyjęcia reklamacji, bo na fakturze są dane mojego różowego, a nie moje. Adres się zgadza.
Neonet twierdzi, że wynika to z ich regulaminu i kodeksu cywilnego. Przeczytałem regulamin sklepu i nic tam takiego nie ma. Starałem się też znaleźć zapis pozwalający im na coś takiego w kodeksie cywilnym ale też nie znalazłem.
Wiecie jaki zapis w kodeksie cywilnym niby im na to pozwala?
Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?
Wydaje mi się, że to walenie w pręta i sprawa dla UOKiK, bo ja tu dopatruje się utrudniania składania reklamacji dla konsumenta.

#prawo #prawokonsumenckie #neonet #uokik
  • 13
  • Odpowiedz
  • 0
@arasxdd: Przy zakupie na firmę to akurat coś nieco innego, bo wtedy nie chroni Cię ustawa konsumencka, bo zakup nie jest na konsumenta. Tak czy siak nie ma to przełożenia na mój zakup, bo był dokonany normalnie na osobę fizyczną a nie firmę.
  • Odpowiedz
@fr3duu: bullshit. Jeśli to jest JDG, to taki przedsiębiorca traktowany jest jak zwykły konsument i ma takie same prawa jak każdy inny konsument. Neonet leci w #!$%@? i to nie pierwszy raz. Nie ma znaczenia kto zgłasza reklamację, jeśli tylko jest dowód zakupu.
  • Odpowiedz
  • 0
W związku z tym, że zdania są podzielone to robię #!$%@?ę do UOKiK i zobaczymy, co oni mi na to odpiszą.
  • Odpowiedz
@fr3duu przedmiot może jest i wasz jeżeli macie wspólność ale według faktury kupującym była małżonka. Rękojmia obowiązuje pomiędzy sprzedającym i kupującym. Może i są orzeczenia że małżonek równoez ma uprawnienia z rękojmi ale ich nie znam.
  • Odpowiedz
@fr3duu: mają rację, skoro dane różowego są na fakturze, to znaczy że z dokumentów wynika że ona jest nabywcą i jej przysługują roszczenia z rękojmi a ty nie masz legitymacji bo nie jesteś uprawniony do działania w tym zakresie.
  • Odpowiedz