Wpis z mikrobloga

Wysokie poziomy doświadczenia w Heroes III

Każdy na tych tagach zna tą gierkę, jak graliście jakieś duże mapki fabularne to może udało się wam nabić 40 poziom bohatera. Może nawet 50. Wyżej jest już trudno, bo stacki mobów przyrastały tylko do 4000, a liczby expa do wbicia na kolejne poziomy coraz większe. Żeby wbić 60 poziom bohatera trzeba było już 117 mln doświadczenia - czyli trzeba zbić ponad 100 takich 4-tysięcznych stacków czarnych smoków.

No ale co się dzieje gdy zaczniemy się zbliżać do hexowego limitu doświadczenia? W Heroes 3 to 2^31-1 czyli pi razy oko 2,147 miliarda. No...dzieją się naprawdę dziwne rzeczy. Do 74 poziomu levelowanie odbywa się normalnie. Wtem przy poziomie 75 nasz bohater nagle przeskoczy na poziom 88. Zawsze na ten 88, nigdy np. na 76, 78 czy 81. Fizycznie niemożliwe jest posiadanie bohatera na poziomie 75-87.

Dalej jest jeszcze lepiej. Takich poziomów "widmo" jest w grze naprawdę sporo. Za poziomem 88 mamy poziom 100, 108, 868, 3732, 5920 i wreszcie 6424. TYLKO NA TYCH POZIOMACH MOŻEMY SIĘ ZATRZYMAĆ. Cała reszta pomiędzy to poziomy 'widmo' przez które trzeba się będzie przeklikać jakimś autoclickerem.

Poniżej dokładne ilości doświadczenia wymagane na dany poziom:

Level 868 2,145,778,000 total exp;
Level 3732: 2,146,553,679;
Level 5920: ok. 120,000 więcej
Level 6424: 2,147,293,156 exp.

Złe rzeczy zaczynają się dziać przy 2,147,400,657 exp. Możesz albo wpaść w nieskończoną pętlę levelowania (która dobije do 32767 i potem wyrzuci cię na poziomie 0) albo będzie crash gry. Jeśli przestrzelisz tego expa o dużą wartość to dojdzie do klasycznego overflow czyli będziesz miał -2,14 mld expa i poziom 0.

Do czego się to w ogóle stosuje? Niektóre mapy fabularne wykorzystują te wysokie poziomy by dać przeciwnikowi zajebiste skalowanie jego specjalności. Np taki Zydar dostaje 5% do sorcery na poziom, więc normalnie to tam gówno zmienia - bo nawet na 60 lvl zyska zaledwie 45% bazowej sily czarów. Ale na poziomie 6424? Nooo tutaj to trochę inaczej wygląda. Tą implozją to ci teraz zdejmie 1000 tytanów na strzał! Inne zastosowanie to ofensywa lub armorer. Ta pierwsza da taki przelicznik jednostkom melee że lepiej im nie pozwalać bić w zwarciu. Jeden archanioł może ci #!$%@?ć stacka 50 smoków. Armorer uczyni ich kompetnie odpornymi na ataki jednostek. Choćbyś uderzył za milion to wejdzie w nich tylko 1 punkt obrażeń. Takiego gagatka trzeba magią zbić.

#heroes3 #staregry #heroes #pcmasterrace
Antorus - Wysokie poziomy doświadczenia w Heroes III

Każdy na tych tagach zna tą gie...

źródło: 3BsYWII

Pobierz
  • 3