Aktywne Wpisy
Nie mam pojęcia co robić, pare tygodni temu skonfrontowałem różową, że nie mam już więcej siły siedzieć w robocie w dodatkowe soboty + nadgodziny i chciałbym żeby zaczęła w koncu szukać pracy po prawie 2 letniej przerwie... Finansowo ciagle od 10 do 10, mentalnie i fizycznie jestem już wrakiem, wracam do domu po 10-11h zmianie i nawet nie ma zakupów zrobionych i musze do sklepu iść zmęczony i brudny. Powiedziałem jej wszystko
Pan_Slon +162
Może ktoś był w podobnej sytuacji lub orientuje się jakie mogą być koszta naprawy czy nawet wymiany silnika w Hyundai i30 2009 1.4 140k przebiegu? Dokładnego zużycia oleju nie znam, ale średnio miesięcznie po nalaniu do F na bagnecie spada do połowy miarki lub nawet mniej. Jak mierzyłem km to od F do połowy miarki spadło po 350km, ale np. po kolejnych 300 czyli jakieś 600km w miarę stał w miejscu i minimalnie spadał. Teraz mam wlany castrol magnatec 10w40 od kilkunastu dni. Auto już tak jeździ i brzmi, że raczej nawet jakbym chciał je sprzedać to chyba nie ma szans. A złomowanie po kupnie w październiku za 18k też mnie dobija, bo auta potrzebuje, więc orientacyjne pytanie
Olej należy sprawdzać w takich samych warunkach jak nachylenie, temperatura oleju.
Rozumiem że wycieki wykluczyłeś, że nie silnik bierze olej ale gdzieś się wylewa np korek spustowy itp.
Swoją drogą 10W40 do auta z 2009r?
zrob plukanke. moze pierscienie stoja i dlatego bierze oliwe
A czym, robieniem z ludzi wariatów?
Po kolei
- sprawdzić drożności odmy
- ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku
- ciśnienie sprężania
- test szczelności pierścieni
- test szczelności zaworów
Normalny mechanik idąc tym tropem, dojdzie gdzie jest problem. Żebyś wiedział, te testy to podstawy mechaniki tak jak alfabet w przedszkolu.
Mechanik jak detektyw idzie po kolei, prawdopodobnie nie będzie musiał zrobić wszystkich testów, żeby dojść co jest nie tak.