Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
  • Odpowiedz
@DanPenna: Wiem że troll, ale wodór jest jeszcze gorszy, zużywa też rzadkie metale, zbiorniki są pod ogromnym ciśnieniem. Wodór forsuje tylko największa korporacja - Toyota - bo Japończycy przespali elektromobilność stawiając wszystko na hybrydy (poniekąd słusznie, bo przez ostatnie 20 lat były na topie, teraz niestety się to zmienia, ale Toyota - nie). Nawet ktoś wysoko postawiony z Toyoty przy rozłożeniu Tesli na czynniki pierwsze przyznał że Toyota EV jest 10
Szalom - @DanPenna: Wiem że troll, ale wodór jest jeszcze gorszy, zużywa też rzadkie ...
  • Odpowiedz
@DanPenna: To co opisałeś jest oczywiste.
Nawet zważywszy na fakt że lit jest wyczerpalny a jego wydobycie jest niehumanitarne i ktoś sie za to w przyszłości weźmie.
Nie mamy tyle litu na ziemi aby wszyscy jeździli elektrykami.

Spalanie wodoru się rozwinie. Nie poprzez ogniwa które napędzają silnik elektryczny bo to ma dużo wad i jest bez sensu ale spalanie.
  • Odpowiedz
Samochód elektryczny to akurat niezależność. Prąd wytworzysz z czego chcesz. Słońce, wiatr, woda, węgiel, atom.


@Bad_Wolf: alkohol też wytworzysz z czego chcesz...

drewno, ziemniaki, słoma, cukier, dowolne owoce a nawet mleko

diesel - stare diesle świetnie sobie radziły na oleju rzepakowym nawet tym mocno przepalonym

benzyna - gaz - 200-300 m3 biogazu z 1 tony, Energia zawarta w 1 m3 takiego biogazu odpowiada energii zawartej w 0,93 m3 gazu ziemnego czyli
  • Odpowiedz
@JayCube: możliwe, natomiast typ podaje statystykę pożarów, a nie samozapłonów... Bo jest różnica czy z tych 8000, 90% to samozapłony czy może podpalenia lub wypadki...
  • Odpowiedz
@Bad_Wolf:

to znaczy iż jest strasznie nieefektywna.

Wiem. Ale to normalne, przecież to działa jak zwykły EV. Toyota podaje 0.89kg/100km WLTP czyli jak w jakimś EV 15kwh/100. A na trasach auta zużywają więcej. Różnica jest tylko taka, że wodór jest drogi
  • Odpowiedz
alkohol też wytworzysz z czego chcesz...


drewno, ziemniaki, słoma, cukier, dowolne owoce a nawet mleko


@Sprus: tak, tyle że to kłopotliwe, sprawdź Brazylię

diesel


@Sprus: jak wyżej

więc możesz srać do przydomowej oczyszczalni ścieków i jeździć na gazie z własnego gówna


@Sprus: skala, skala się kłania

1kWp (jakieś 5m2 jak dobrze liczę) PV w polskich warunkach to ok 1MWh rocznie

Jakieś 4000km
  • Odpowiedz
@Towarzysz_Szmaciak: Trudne do ugaszenie nie jest tym samym co wybuch, albo wielki pożar. Jak na razie problem jest raczej brak doświadczenia.
a) Do zaplonu wcale nie dochodzi w baterii trakcyjnej, a w instalacji 12V.
b) Auto gasi sie jak każde inne, a nawet łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych
c) Bateria nagrzewa się od pożaru i istnieje niezerowe ryzyko ze zacznie uwalniać energię w niekontrolowany sposób.
d) Baterie chłodzi się
  • Odpowiedz
Ale to normalne, przecież to działa jak zwykły EV.


@PiotrFr: zwykły BEV to katalogowo ma 15 a zużywa 20kWh na 100km.

1kg wodoru to 33kWh.

Co do ceny sprawdź projekt który podawałem. Robisz go w domu. Nie dość że można zasilać, grzać dom to i po kombinacji zatankować samochod
  • Odpowiedz
ą że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z p


@Deska_o0: xD wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 naprawianego przez szfagra Mirka? a samochody elektryczne to są nówki najczęściej na
  • Odpowiedz
@DanPenna: podzielisz się jakimiś statystykami? wszystkie które znajduje pokazują że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z prostego faktu, u nas sprowadza się bardzo dużo starych


@Deska_o0: W tej grafice brakuje jednego - średniego wieku płonących aut. Zgadywałbym
  • Odpowiedz
@Bad_Wolf: tak ale im wyższa prędkość tym wyższe zużycie. I w takim Mirai działa to identycznie, a nie jak w spalinowym.
Dlatego ogniwa wydają się nie mieć żadnego sensu, bo charakterystyka auta jest identyczna z BEV.
  • Odpowiedz
obczaj za 10-15 lat jak do starych elektryków się dorwą "szfagry druciarze"


@matu: Wiesz gdzie ląduje wszystkie 10 letnie leafy, imiewy i Zoe ze Skandynawi? Tak, masz racje, do Polski...
  • Odpowiedz
wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 naprawianego przez szfagra Mirka?


@matu: w Szwecji i Norwegii też? wkleiłem przecież ichnie statystyki usilnie pomijane

a samochody elektryczne to są nówki najczęściej na serwisie ASO.


@matu: według straży pożarnej nie są, podzielisz się jakimś źródłem przeczącym strażakom?

obczaj za 10-15 lat jak do starych elektryków się dorwą "szfagry druciarze" bo przecież serwisowanie w aso
Deska_o0 - >wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 n...

źródło: a7b5b15dc49e75e162e2b5134c58cda9847a3f39e9f0110b743352c77f65aade

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@JayCube

W pozarze auta spalinowego jest dużo większa szansa na niekontrolowany wybuch przy dużo wyższej temperaturze. A wiadomo ze taki krótkie i intensywne uwolnenie Energi jest dużo bardziej niebezpieczne niż tlącą się bateria.


w autach cywilnych przerabianych jako auta opancerzone w pierwszej kolejności wsadza się gąbkę do zbiornika paliwa aby nie wybuchał więc to tylko kwestia zastosowania tego w skali całości produkcji (tak myślę, nie jestem ekspertem)
  • Odpowiedz
@JayCube: Artykuł traktuje o tym które auta pala się częściej, a nie które są trudniejsze do ugaszenia. A ja mowię o tej drugiej sprawie, wiec jeśli nie masz jakiegoś źródła które wskazuje na to że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.
  • Odpowiedz
że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.


@Towarzysz_Szmaciak: Nie gasi się trudniej. Gasi się łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych. Problemem jest chłodzenie "na wszelki" wypadek baterii, Torą nawet gdyby "wybuchła" lub zaczęła się palić, ma w sobie dużo mniej Energi niż bak na "rezerwie". To chłodzenie to już nie gaszenie, bo nic się przeciez nie pali.

Tak wyglada pożar auta spalinowego, na żadna gąbkę nie
JayCube - >że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.

@Towa...

źródło: pozar-samochodu-fot.-osp-ksrg-smigiel-800x445

Pobierz
  • Odpowiedz