Wpis z mikrobloga

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego SUVy są takie popularne?

Nie wydaje mi się żeby to było jakieś super wygodne auto, siedzisz wysoko jak w busie, do tego osiągi, a raczej przy tej wadze ich brak, opory powietrza. O cenach tych samochodów już nie wspominając.

Czy Ci wszyscy ludzie mieszkają w górach lub dojeżdżają do domów jakimiś polnymi drogami? No chyba nie bo widzę je też siebie na osiedlu.

Jedyny argument jak dla mnie to wyścig zbrojeń na drogach, bo jak wjedziesz w opla corsę taka 2,5t bryła to szanse tych drugich na przeżycie są nikłe.

#motoryzacja #samochody #polskiedrogi
  • 146
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: nie było chętnych, bo sprzedawcy wciskali suvy klientom. Bo mają na nich większą marżę.

Swoją drogą hybryda w mondeo to był żart, bo to zwykły spaliniak, z bateriami w bagażniku. Czyli kupujesz kombi, które miało pojemność bagażnika sedana. Auto zrobione na odczepnego.

Jak by teraz było dostępne w nie-hybrydzie, to bym brał, bo design ma świetny.
  • Odpowiedz
@MurLand Ja tylko odpowiadam na twój wpis, i to z punktu widzenia mojej żony, sam jeżdżę Mazdą 3. Zakup i utrzymanie SUV'a tanie nie jest, więc nie wiem w czym problem.
Jeśli SUV nie jest uniwersalny to podziel się z nami co według Ciebie jest, bo jak na razie wszystkie armie na całym świecie używają SUVy.
  • Odpowiedz
  • 22
@mk321: dokładnie bo jak dojdzie do wypadku dwóch opli corsa to wszyscy mają szansę (oczywiście w zależności od prędkości itp) ale jak w corsę wjedzie jakiś taureg czy jeszcze coś większego to szanse ludzi w miejskim aucie dramatycznie maleją. Może przesiądziemy się na ciężarówki żeby upewnić się że w razie wypadku ten drugi zginie.
  • Odpowiedz
@MurLand: powinni zakazać. Albo tak jak kogoś pobijesz znając sztuki walki to odpowiadasz jak z użyciem narzędzia. To tak samo tutaj, jak suvem w kogoś wjedziesz, to odpowiadasz jak za użycie śmiertelnego narzędzia.
  • Odpowiedz
@MurLand: po pierwsze i najważniejsze to moda. Poza tym "suvy" to dobre samochody do miasta (wbrew pozorom). Nie mówię tutaj o X5 czy Q7, ale o jakimś dusterze, czy nawet crosoverze tybu toyota ch-r. Wsiadasz i wysiadasz wygodnie, bardziej na stojąco więc łatwiej wsiąść i wysiąść z ciasnego miejsca parkongowego. Nie przejmujszesz się tak bardzo krawężnikami, progami zwalniającymi, dziurawymi drogami, przejazdem przez tory tramwajowe itd.
Oczywiście suvy mają dużo wad i
  • Odpowiedz
  • 15
@Szkodnik1: o tym mówię, czy osoby kupujące suvy mają zamiar jechać na misję do Syrii? Wytłumacz mi po co kobiecie która wozi dzieci do szkoły pick up który jest używany w armii USA xd?
  • Odpowiedz
@MurLand: dla mnie podstawowym kryterium jest bezpieczenstwo i nie chodzi o to, ze jezdze jak wariat ale wiem, ze takich patrykow z krakowa na drogach jest sporo i chce miec wieksze szanse przezycia przy wypadku
  • Odpowiedz
do tego osiągi, a raczej przy tej wadze ich brak


@MurLand: Są szybkie i wolne suvy. Tak jak są szybkie i wolne sedany. Argument bez sensu. Nie powiesz mi, że takie Stelvio cierpi na słabe osiągi.

taka 2,5t bryła


@MurLand: Jakie 2,5 tony. Raczej okolice 1600-1900 kilogramów i uwaga, nowe sedany ważą praktycznie tyle co typowy SUV.
  • Odpowiedz
  • 20
@93michu93: o takim bezpieczeństwie mówisz?

"SUV-y są także znacznie groźniejsze dla pieszych
Ale już przy prędkościach powyżej 64 km/h wszystkie zdarzenia były śmiertelne, podczas gdy w przypadku osobówek śmiertelność wynosiła 54 proc. Instytut analizował także ryzyko potrącenia prze SUV-a, które było większe o 51 proc. podczas jazdy na wprost, o 63 proc."

Tak jak mówię zacznijcie ludzie kupować ciężarówki dla bezpieczeństwa a to że potrącenie rowerzysty czy pieszego do właściwie wyrok
  • Odpowiedz