Wpis z mikrobloga

@Silklash: nie potrafię się tym jarać. Zwykły AXS mi wystarczy. Nawet do gravela wsadziłem, bo się ktoś pozbywał za psie pieniądze przerzutki.
  • Odpowiedz
  • 0
@ujdzie: ja nie mam UDH jeszcze, a sam korzystam z X01 na kabel. Kupiłem rok temu GXa AXS w Niemczech za 1800 ziko. Działał świetnie, ale przy ostrym łomocie w enduro kabelek daje mi lepszy feedback, chociaż nie jest tak szybki w dół kasety jak AXS.

Wrzucam to jako ciekawostkę. Transmission wygląda strasznie biednie, jeszcze X0 ma fajną kolorystykę, to do eagle nie ma startu w dizajnie
  • Odpowiedz
  • 0
@teryuu: Tanie deore lepiej wygląda. Co do #!$%@? tylnego trójkąta to nie widzę tego. Większym dla mnie problemem jest to, że teraz na producentów ram przejdzie większą odpowiedzialność za powtarzalność produkcji i kontrolę jakości. Coś nie tak z ramą, to Sram Transmission przestanie działać

Sram wg mnie robi pancerne napędy i wątpię, że cokolwiek tam ramę upierdzieli. Nawet za bardzo nie ma jak, prędzej pantograf wyskoczy z nitów, a rama będzie
  • Odpowiedz
@Silklash: ja się poważnie zastanawiam nad motywacją producentów do tego typu fikołków jak transmission. Są raporty, że w najbliższych latach nawet 70-80% produkcji mtb ze średnim i dłuższym skokiem do będą elektryki i chyba dlatego SRAM kombinuje z pozbyciem się haka, żeby nie klękał na ebajku, Shimano robi automatyczną zmianę biegów, a zapomniany trochę Pinion integruje silnik ze skrzynią biegów i pokazuje środkowy palec wszystkim, a zwłaszcza Sramowi, który nie ma
ujdzie - @Silklash: ja się poważnie zastanawiam nad motywacją producentów do tego typ...

źródło: obraz_2023-07-11_143734845

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
Ludzie ubijają od czasów 1x11 XX1 napędy klasyczne, że skrzynie biegów je wyprą, a te nie chcą umrzeć. Według mnie raczej to się szybko nie stanie, bo jak nie SRAM to Shimano wskoczyłby w ten rynek bo już podobne mają doświadczenia z Nexusem, mimo wszystko zdecydowali się na XT DI2 Emtb, jako klasyczny napęd, a nie zintegrowany w piaście czy w swoim silniku steps.
  • Odpowiedz
@Silklash: no nie wiem, według mnie wyeliminowanie haka przerzutki jako celowo słabego elementu, który w razie wypadku ma się zgiąć/złamać to błąd. Teraz całe obciążenie idzie poprzez to sztywne połączenie prosto na przerzutkę i tylny trójkąt. No cóż, pozostaje poczekać aż to rozwiązanie się trochę upowszechni, i będzie więcej opinii i realnych raportów z użytkowania a nie te pseudo testy z uderzaniem młotem w przerzutkę.
  • Odpowiedz
  • 0
@teryuu: Tyle, że wyrwany hak na starej 135mm osi mógł rozerwać widełki, w sztywnej jest szansa mniejsza, ale też hak mógł wyrwać się z ramy i ją uszkodzić, błędne wg mnie jest założenie, że hak jest wyłącznym elementem co dostaje #!$%@? i zawsze przejmuje uderzenie. Tutaj mamy dwa punkty mocowania przerzutki, zamiast małej śruby , co usztywnia konstrukcję i wtedy przerzutka się rozleci na nitach (lub raczej śrubach w wypadku wyższych
Silklash - @teryuu: Tyle, że wyrwany hak na starej 135mm osi mógł rozerwać widełki, w...

źródło: 7s7re2

Pobierz
  • Odpowiedz
@Silklash: obczailem sobie na żywo jak to wygląda i powiem Ci że chyba zmieniłem zdanie, wygląda to rzeczywiście na solidne i sztywne polaczenie i szczerze mówiąc ciężko mi teraz już sobie wyobrazić że z ramą cos mogłoby się stać w razie ewentualnego wypadku. Zobaczę po ile GX będzie chodził za parę miesięcy i być może nawet zamontuje to u siebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz