Wpis z mikrobloga

@amath: tak się składa, że przed skończeniem studiów w tym kierunku, zdarzało mi się silnik rozłożyć i złożyć - nie wyczynowy, a użytkowy. Wskazanie przez Ciebie braku znaczących różnic pomiędzy 95 a 98 wskazuje, że jednak Tobie pomimo udziału w WMMP brakuje podstawy wiedzy o tym, czym jest i kiedy występuje spalanie stukowe, i dlaczego może wpłynąć na szybsze zużycie silnika. Nie wytłumaczyłeś pytającemu nic, poza "brakiem znaczących różnic", uważając się
nawet jak klapkę od wlewu paliwa otwieram, to tam jest napisane, że 98 powinno być


@macan: "nigdy nie ignoruj instrukcji, zwłaszcza jeśli jej nie rozumiesz" :-)
Więc lej 98, chyba że dobrze rozumiesz (bo np. można to przeczytać w instrukcji) co się stanie jak wlejesz 95.
Jeśli dobrze rozumiem to jest silnik z kompresorem, pracujący na stosunkowo wysokich ciśnieniach przy stosunkowo niskich obrotach, zapewne przy ponad 100% napełnieniu cylindrów i takie
@hellfirehe: lo panie 150km z 750 to on w katalogu miał, ale to temat rzeka :) pod pewnymi względami tak, ale pod innymi zdecydowanie bardziej i faktycznie jeśli moto Maxa Biaggi (on akurat na rsv4 śmigał jak dobrze pamiętam ) i zalejesz 95 i będziesz sobie nim tam powiedzmy kręcił po osiedlu, krzywdy mu nie zrobisz

ale

jak na tej 95 go weźmiesz na parę ostrych kółek, jak pan Biaggi jeżdził
konkludując jak tego mercedesa zalejesz do normalnej codziennej jazdy 95 (normalne legitne zachodnie), to krzywdy mu nie zrobisz


@amath: Wbrew pozorom nie koniecznie.
Kompresor w takich silnikach pompuje bardzo mocno z dołu, i to właśnie wtedy występuje problem spalania stukowego.
Wcale nie przy pałowaniu w okolicach czerwonego pola, a właśnie ruszając spod świateł (może nie po emerycku, ale normalnie) i zmieniając biegi przy 2500rpm. Wtedy jest wysokie ciśnienie doładowania, powolny ruch
@hellfirehe: właśnie dosyć trudno mi uwierzyć, że producent wypuszcza samochód, który możesz zabić 95 przy normalnej jeździe, a te 98 na stacjach to bardzo różnie wypadają umówmy się :)
pamiętam, że były jaja na hamowniach bo dwie 98 dawały różne wyniki, przy powiedzmy względnie tych samych warunkach

kompresory ładują od dołu okej, ale też mnie niż turbiny, z drugiej strony też masz turbiny ze zmienną geo, które potrafią max ładować przy
@hellfirehe: co do nomenklatury wycofywania - chodziło mi oczywiście o zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu i jak tak sobie to przemyślałem, to kojarzę, że takie określenie było używane właśnie na zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu. Wycofanie = zmniejszenie kąta, przyśpieszenie = zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu.
@amath to też nie jest tak, że zalejesz 95 i silnik się rozleci - po prostu spalanie stukowe przyśpieszy zużycie panewek i sworzni.
Co do zaworu na pół