Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
Klima przestała chłodzić podczas jazdy, nagle i bez powodu.
Idealnie chłodziła i nagle przestała.

Nie było słychać zaworu rozprężnego jak kiedyś gdy było mało czynnika oraz przed samą usterką chłodzenie idealne, więc to wykluczam.
Potem można włączać wyłączać kompresor przyciskiem i zero reakcji po silniku. Bo zawsze to aż szarpnęło przy włączeniu i bardzo mocno wyczuwalne włączenie klimy.

Jakiś kierunek co się mogło #!$%@?ć albo na co zwrócić uwagę? Astra G 1.6 16V
  • 22
  • Odpowiedz
  • 0
@Nihad_Kantic: musiałbym zdejmować zderzak przedni oraz pas metalowy od zderzaka aby się do niego dostać :D bez niczego to mogę go sobie co najwyżej dotknąć jakimś patykiem itp xd

@MostlyRenegade Czynnik to w sumie mogę sobie sprawdzić jak dostanę się do któregoś zaworku i nacisnę aby upuścić?
Jutro po próbuje ją powłączać zobaczę czy w ogóle kompresor się włącza, na pewno idzie sygnał ze sterownika bo podbija obroty.
  • Odpowiedz
@r5678: tak nie rób. Czynnik może być w dalszym ciągu w układzie, ale za mało i czujnik ciśnienia nie pozwala na załączenie kompresora. Jeśli upuścisz czynnik to jeszcze bardziej zmniejszysz ciśnienie, a nie masz pewności, że to jest przyczyną. O kosztach powtórnego nabicia freonu nie wspomnę.
  • Odpowiedz
  • 0
@MostlyRenegade: To nie r12, r12 to miałem w golfie 2, tutaj jest r134a już
mam opcoma ale mi się #!$%@?ł w windowsie ze 2 lata temu i nie chciało mi się tego ogarniać od nowa, ale to chyba będzie najbezpieczniejsza opcja, można tam podejrzeć parametry pracy klimy no i będzie okazja aby to ogarnąć.
  • Odpowiedz
@r5678: Mogło paść ci sprzęgło elektromagnetyczne na sprężarce, nie wiem jak jest w twoim modelu, ale zazwyczaj znajduje się w kole pasowym, w chwili załączenia elektromagnes załącza sprzęgło.
  • Odpowiedz
  • 0
@Darekmon: przeglądam z ciekawości i allegro i widzę że dośc popularna w sprzedaży do tego modelu jest cewka kompresora klimy/sprzęgło elektromagnetyczne
Sporo ludzi to kupuje, więc wychodzi na to, że często się to psuje. 45zł to kosztuje, ale wymiana to już inna para kaloszy.
Trzeba będzie obadać temat.
  • Odpowiedz
@r5678: sprawdź jak wygląda konstrukcja tego sprzęgła sprężarki klimy. W dwóch autach miałem tak, że z czasem luz na sprzęgle był za duży i jak się wszystko rozgrzało to elektromagnes nie trzymał - klima się wyłączała. W obu przypadkach wystarczyło zmniejszyć prześwit przez usunięcie podkładki. Wymieniacz chciał sprężarkę wymieniać (wyczyszczenie układu z czy nika) za sporą kwotę. Przez jedną podkładkę z blaszki 0.2mm...
  • Odpowiedz
  • 0
@Nihad_Kantic: @trzaichlac69 @MostlyRenegade @Darekmon @skethoo

Dzisiaj zajechałem na serwis klimy, aby coś podpowiedzieli..
Czynnik jest, do cewki nie dochodzi prąd, bo wpinał we wtyczkę żarówkę i się nie świeciła przy włączaniu klimy mimo że obroty podbija. Kompresor "raczej ok" z tego co powiedział.
Umówiłem się na termin i będą szukać.

Myślałem że coś z okablowaniem nie tak, ale przejrzałem i wygląda wszystko ok, bezpieczniki też posprawdzałem też ok, więc zobaczymy co
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: ogólnie to jest moje byłe daily. Na co dzień ja nim nie jeżdżę.
najbliższe 4 lata to na pewno warto jeździć, bo chociażby butla gazowa kończy się w 27r, opony zimowe też już wtedy raczej nie będą już dawać rady w śniegu. to będzie 1500 do wyłożenia

W planach jest remont silnika, tak co by oleju nie brał, dowiadywałem się cenowo i poniżej 3 da radę się zamknąć. Do przemyślenia.
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: To ja wiem, ja go wymieniałem swego czasu. Z oryginalnym coś było nie tak, źle sterował wentylatorami i nawet kompem nie chciał się z nim połączyć. Zmieniłem na inny i już było ok i z kompem też łączył, tam mogłem sterować stagami wentylatora podejrzeć parametry klimy itp. Ale, zachęciłeś mnie do tego aby ogarnąć tego opcoma aby móc znowu z niego korzystać i spróbować się z nim połączyć, zobaczyć co
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69: Udało się uruchomić opcoma.. jedyny błąd to czujnik ciśnienia klimatyzacji, który wyskoczyl podczas testów i już nie chciał zniknąć. Pokazuje 4 bary, a z tego co pamiętam to powinno być 10. Więc jeżeli daje sygnał że jest za niskie ciśnienie no to kompresor się nie włączy.

Z tym, że ten problem z czujnikiem to już był 4 lata temu i wystarczyło poruszać kablami do niego idącymi i błąd znikał. Co
  • Odpowiedz