#motoryzacja Klima przestała chłodzić podczas jazdy, nagle i bez powodu. Idealnie chłodziła i nagle przestała.
Nie było słychać zaworu rozprężnego jak kiedyś gdy było mało czynnika oraz przed samą usterką chłodzenie idealne, więc to wykluczam. Potem można włączać wyłączać kompresor przyciskiem i zero reakcji po silniku. Bo zawsze to aż szarpnęło przy włączeniu i bardzo mocno wyczuwalne włączenie klimy.
Jakiś kierunek co się mogło #!$%@?ć albo na co zwrócić uwagę? Astra G 1.6 16V
@Nihad_Kantic: musiałbym zdejmować zderzak przedni oraz pas metalowy od zderzaka aby się do niego dostać :D bez niczego to mogę go sobie co najwyżej dotknąć jakimś patykiem itp xd
@MostlyRenegade Czynnik to w sumie mogę sobie sprawdzić jak dostanę się do któregoś zaworku i nacisnę aby upuścić? Jutro po próbuje ją powłączać zobaczę czy w ogóle kompresor się włącza, na pewno idzie sygnał ze sterownika bo podbija obroty.
@r5678: tak nie rób. Czynnik może być w dalszym ciągu w układzie, ale za mało i czujnik ciśnienia nie pozwala na załączenie kompresora. Jeśli upuścisz czynnik to jeszcze bardziej zmniejszysz ciśnienie, a nie masz pewności, że to jest przyczyną. O kosztach powtórnego nabicia freonu nie wspomnę.
@MostlyRenegade: To nie r12, r12 to miałem w golfie 2, tutaj jest r134a już mam opcoma ale mi się #!$%@?ł w windowsie ze 2 lata temu i nie chciało mi się tego ogarniać od nowa, ale to chyba będzie najbezpieczniejsza opcja, można tam podejrzeć parametry pracy klimy no i będzie okazja aby to ogarnąć.
@r5678: Mogło paść ci sprzęgło elektromagnetyczne na sprężarce, nie wiem jak jest w twoim modelu, ale zazwyczaj znajduje się w kole pasowym, w chwili załączenia elektromagnes załącza sprzęgło.
@Darekmon: przeglądam z ciekawości i allegro i widzę że dośc popularna w sprzedaży do tego modelu jest cewka kompresora klimy/sprzęgło elektromagnetyczne Sporo ludzi to kupuje, więc wychodzi na to, że często się to psuje. 45zł to kosztuje, ale wymiana to już inna para kaloszy. Trzeba będzie obadać temat.
@r5678: sprawdź jak wygląda konstrukcja tego sprzęgła sprężarki klimy. W dwóch autach miałem tak, że z czasem luz na sprzęgle był za duży i jak się wszystko rozgrzało to elektromagnes nie trzymał - klima się wyłączała. W obu przypadkach wystarczyło zmniejszyć prześwit przez usunięcie podkładki. Wymieniacz chciał sprężarkę wymieniać (wyczyszczenie układu z czy nika) za sporą kwotę. Przez jedną podkładkę z blaszki 0.2mm...
Dzisiaj zajechałem na serwis klimy, aby coś podpowiedzieli.. Czynnik jest, do cewki nie dochodzi prąd, bo wpinał we wtyczkę żarówkę i się nie świeciła przy włączaniu klimy mimo że obroty podbija. Kompresor "raczej ok" z tego co powiedział. Umówiłem się na termin i będą szukać.
Myślałem że coś z okablowaniem nie tak, ale przejrzałem i wygląda wszystko ok, bezpieczniki też posprawdzałem też ok, więc zobaczymy co
@trzaichlac69: ogólnie to jest moje byłe daily. Na co dzień ja nim nie jeżdżę. najbliższe 4 lata to na pewno warto jeździć, bo chociażby butla gazowa kończy się w 27r, opony zimowe też już wtedy raczej nie będą już dawać rady w śniegu. to będzie 1500 do wyłożenia
W planach jest remont silnika, tak co by oleju nie brał, dowiadywałem się cenowo i poniżej 3 da radę się zamknąć. Do przemyślenia.
@trzaichlac69: To ja wiem, ja go wymieniałem swego czasu. Z oryginalnym coś było nie tak, źle sterował wentylatorami i nawet kompem nie chciał się z nim połączyć. Zmieniłem na inny i już było ok i z kompem też łączył, tam mogłem sterować stagami wentylatora podejrzeć parametry klimy itp. Ale, zachęciłeś mnie do tego aby ogarnąć tego opcoma aby móc znowu z niego korzystać i spróbować się z nim połączyć, zobaczyć co
@trzaichlac69: Udało się uruchomić opcoma.. jedyny błąd to czujnik ciśnienia klimatyzacji, który wyskoczyl podczas testów i już nie chciał zniknąć. Pokazuje 4 bary, a z tego co pamiętam to powinno być 10. Więc jeżeli daje sygnał że jest za niskie ciśnienie no to kompresor się nie włączy.
Z tym, że ten problem z czujnikiem to już był 4 lata temu i wystarczyło poruszać kablami do niego idącymi i błąd znikał. Co
#film #lotr Żona pojechała na majówkę do swoich rodziców, niestety nie mogłem z nią jechać, co za pech, bo coś mnie tak #!$%@?ło w kostkę tak, że ta spuchła, że jest równa z łydka.No cóż, trzeba sobie jakoś radzić.
Klima przestała chłodzić podczas jazdy, nagle i bez powodu.
Idealnie chłodziła i nagle przestała.
Nie było słychać zaworu rozprężnego jak kiedyś gdy było mało czynnika oraz przed samą usterką chłodzenie idealne, więc to wykluczam.
Potem można włączać wyłączać kompresor przyciskiem i zero reakcji po silniku. Bo zawsze to aż szarpnęło przy włączeniu i bardzo mocno wyczuwalne włączenie klimy.
Jakiś kierunek co się mogło #!$%@?ć albo na co zwrócić uwagę? Astra G 1.6 16V
@MostlyRenegade Czynnik to w sumie mogę sobie sprawdzić jak dostanę się do któregoś zaworku i nacisnę aby upuścić?
Jutro po próbuje ją powłączać zobaczę czy w ogóle kompresor się włącza, na pewno idzie sygnał ze sterownika bo podbija obroty.
mam opcoma ale mi się #!$%@?ł w windowsie ze 2 lata temu i nie chciało mi się tego ogarniać od nowa, ale to chyba będzie najbezpieczniejsza opcja, można tam podejrzeć parametry pracy klimy no i będzie okazja aby to ogarnąć.
Sporo ludzi to kupuje, więc wychodzi na to, że często się to psuje. 45zł to kosztuje, ale wymiana to już inna para kaloszy.
Trzeba będzie obadać temat.
Dzisiaj zajechałem na serwis klimy, aby coś podpowiedzieli..
Czynnik jest, do cewki nie dochodzi prąd, bo wpinał we wtyczkę żarówkę i się nie świeciła przy włączaniu klimy mimo że obroty podbija. Kompresor "raczej ok" z tego co powiedział.
Umówiłem się na termin i będą szukać.
Myślałem że coś z okablowaniem nie tak, ale przejrzałem i wygląda wszystko ok, bezpieczniki też posprawdzałem też ok, więc zobaczymy co
najbliższe 4 lata to na pewno warto jeździć, bo chociażby butla gazowa kończy się w 27r, opony zimowe też już wtedy raczej nie będą już dawać rady w śniegu. to będzie 1500 do wyłożenia
W planach jest remont silnika, tak co by oleju nie brał, dowiadywałem się cenowo i poniżej 3 da radę się zamknąć. Do przemyślenia.
Chociażby po to by plusy i masy idące do niego posprawdzać.
Z tym, że ten problem z czujnikiem to już był 4 lata temu i wystarczyło poruszać kablami do niego idącymi i błąd znikał. Co
W każdym schemacie jest 3 pinowy