Aktywne Wpisy
kantek007 +239
Polacy najwieksi niewolnicy #praca
mirko_anonim +6
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
mirki potrzebuje porady prawnej. #prawo
otoz #!$%@? rozwalilem 3 lusterka i mnie zlapali, teraz mam sprawe w sadzie. szkody na ~10k bo #leasing. czy moge sie jakos dogadac z tymi ludzmi?
prokurator mowi ze dostane za to odrobki 8msc po 20h.
Problem polega na tym ze nie stac mnie na zaplate tego, czy da sie dogadac z tymi ludzmi zeby zaplacic mniej za te lusterka? to az tyle
mirki potrzebuje porady prawnej. #prawo
otoz #!$%@? rozwalilem 3 lusterka i mnie zlapali, teraz mam sprawe w sadzie. szkody na ~10k bo #leasing. czy moge sie jakos dogadac z tymi ludzmi?
prokurator mowi ze dostane za to odrobki 8msc po 20h.
Problem polega na tym ze nie stac mnie na zaplate tego, czy da sie dogadac z tymi ludzmi zeby zaplacic mniej za te lusterka? to az tyle
Oponeo jak i zapewne wielu z was zastanawiało się skąd Red Bull bierze te ogromne prędkości na prostych nie mając potężnego silnika. I chyba mamy odpowiedź i nie jest to jakaś wybitna czarna magia.
Dyfuzor Red Bulla jest skonstruowany w specyficzny sposób, który maksymalizuje przepływ powietrza w tylnej części auta, ale zarazem ustawia trojektorię powietrza z tunelu venturi pod takim kątem, że w zależności od prędkości można nią manipulować.
Kiedy DRS jest zamknięty i większość górnego airflowu odbija się od tylnego skrzydła by generować docisk, powietrze z dyfuzora i venturi spokojnie sobie płynie tak jak regulacje przewidywały do góry.
Kiedy jednak DRS jest otwarty i przepływ powietrza gwłatownie akceleruje część z airflowu z tunelów venturi i dyfuzora jest kierowana w prost za auto. Polecam zwrócić uwagę, na tą belkę wystającą z monokoku znajdującą się zaraz przed dyfuzorem. Ona służy właśnie do tego by nakierować powietrzę w tą szpare w dyfuzorze by stworzyć ten efekt. W tunelach venturi, których zdjęć niestety nie mamy jest pewnie podobna aparatura aero.
Tl:dr - Gdy Red Bull otwiera DRS to z tyłu nie ma klasycznego airflowu auta F1 z obecnych regulacji, tylko ogromną dmuchawę, z której powietrze leci z tyłu auta w linii prostej. To jest F-Duct na sterydach. Jakby FIA chciała znerfić Red Bulla to musi to zbanować.
#f1
Chcięli skopiować to co robiło Ferrari tylko bez dodawania sidepodów, i w skutekt tego uzyskali 1/10 docisku, który ma Ferrari bo ich wanna zatrzymuje bardzo mało powietrza w porównaniu do skrzel Ferrari i i tak większość tego co mogło iść do dyfuzora im ucieka na boki, bo
Ma wannę do nakierowywania powietrza bezpośrednio do dyfuzora - położną pod kątem prostym, więc powietrze nie ucieka do góry jak w przypadku Ferrari.
I ma także wgłębienie i skrzela na wzór Mercedesa, tylko z dużo większym airflowem z sidepodów przez większą powierzchnie skrzeli. Dużo więcej powietrza leci na skrzydło dodając docisku.
Nic dziwnego,
To by znaczyło, że mają ruchomy element w tylnej części podłogi?
Tu masz źródło: https://the-race.com/formula-1/gary-anderson-explains-red-bulls-triple-drs-trick/
W skrócie zaburzenie przepływu powietrza wokół tylnego skrzydła (jakim jest otwarcie DRS) zaburza przepływ powietrza wokół beam winga co z kolei zaburza działanie dyfuzora.
To wszystko powoduje zmniejszenie docisku, a więc i zmniejszenie oporu.
@RzutKamieniem: ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Może wetknę kij w mrowisko ale uważam że tu jest różnica między takim RB a Mercem. RedBull najczęściej zyskuje przewagę nowinkami a taki Mercedes na wymuszonych zmianach regulaminowych, wcześniej uzyskanych informacjach o nowych regulacjach czy na nielegalnych testach opon ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Game changer.
Coś jak elastyczna podłoga w zeszłym roku. Mega ciekawe kiedy i jak inni dociągną.
Narzędzie to samo, koncept zupełnie inny
"Tyle docisku, że ja #!$%@? - zarys teoretyczny bez wyprowadzania wzorów"
@RzutKamieniem: to pogratulować wiedzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)