Wpis z mikrobloga

ANALIZA DYFUZORÓW I TYLNEGO AERO TOP 4 DRUŻYN

Oponeo jak i zapewne wielu z was zastanawiało się skąd Red Bull bierze te ogromne prędkości na prostych nie mając potężnego silnika. I chyba mamy odpowiedź i nie jest to jakaś wybitna czarna magia.

Dyfuzor Red Bulla jest skonstruowany w specyficzny sposób, który maksymalizuje przepływ powietrza w tylnej części auta, ale zarazem ustawia trojektorię powietrza z tunelu venturi pod takim kątem, że w zależności od prędkości można nią manipulować.

Kiedy DRS jest zamknięty i większość górnego airflowu odbija się od tylnego skrzydła by generować docisk, powietrze z dyfuzora i venturi spokojnie sobie płynie tak jak regulacje przewidywały do góry.

Kiedy jednak DRS jest otwarty i przepływ powietrza gwłatownie akceleruje część z airflowu z tunelów venturi i dyfuzora jest kierowana w prost za auto. Polecam zwrócić uwagę, na tą belkę wystającą z monokoku znajdującą się zaraz przed dyfuzorem. Ona służy właśnie do tego by nakierować powietrzę w tą szpare w dyfuzorze by stworzyć ten efekt. W tunelach venturi, których zdjęć niestety nie mamy jest pewnie podobna aparatura aero.

Tl:dr - Gdy Red Bull otwiera DRS to z tyłu nie ma klasycznego airflowu auta F1 z obecnych regulacji, tylko ogromną dmuchawę, z której powietrze leci z tyłu auta w linii prostej. To jest F-Duct na sterydach. Jakby FIA chciała znerfić Red Bulla to musi to zbanować.

#f1
RzutKamieniem - ANALIZA DYFUZORÓW I TYLNEGO AERO TOP 4 DRUŻYN

Oponeo jak i zapewne w...

źródło: FsDZxb0WIAIupmm

Pobierz
  • 22
@RzutKamieniem: Dyfuzor Sedesa to jest w ogóle #!$%@? tragedia i wygląda jakby im pan Wiesio z Blok Ekipy czy inny Bogusław Łęcina go projektował.

Chcięli skopiować to co robiło Ferrari tylko bez dodawania sidepodów, i w skutekt tego uzyskali 1/10 docisku, który ma Ferrari bo ich wanna zatrzymuje bardzo mało powietrza w porównaniu do skrzel Ferrari i i tak większość tego co mogło iść do dyfuzora im ucieka na boki, bo
RzutKamieniem - @RzutKamieniem: Dyfuzor Sedesa to jest w ogóle #!$%@? tragedia i wygl...

źródło: FrXn9yjXsAAIIKM

Pobierz
@RzutKamieniem: Aston Martin zrobił coś bardzo ciekawego, bo połączył nie tyle koncepcje, ale założenia i cele obu koncepcji.

Ma wannę do nakierowywania powietrza bezpośrednio do dyfuzora - położną pod kątem prostym, więc powietrze nie ucieka do góry jak w przypadku Ferrari.

I ma także wgłębienie i skrzela na wzór Mercedesa, tylko z dużo większym airflowem z sidepodów przez większą powierzchnie skrzeli. Dużo więcej powietrza leci na skrzydło dodając docisku.

Nic dziwnego,
RzutKamieniem - @RzutKamieniem: Aston Martin zrobił coś bardzo ciekawego, bo połączył...

źródło: aston-martin-racing-amr23-rear

Pobierz
@RzutKamieniem: No i taki kontent rozumiem. A swoją drogą to jaki trzeba mieć łeb żeby takie coś wymyślić..

Może wetknę kij w mrowisko ale uważam że tu jest różnica między takim RB a Mercem. RedBull najczęściej zyskuje przewagę nowinkami a taki Mercedes na wymuszonych zmianach regulaminowych, wcześniej uzyskanych informacjach o nowych regulacjach czy na nielegalnych testach opon ( ͡° ͜ʖ ͡°)