Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuje pomocy w wyborze #rower, mój poprzedni to polecany na mirko Triban RC100. Musiałem się go pozbyć w zeszłym roku, w tym chciałbym czegoś trochę innego. Na Tribanie jeździło się bardzo przyjemnie, to moja pierwsza szosa/gravel i jako że jestem totalnym amatorem jedyne co przy nim robiłem to smarowanie łańcucha i pompowanie opon na łącznie jakichś ~5000km xD 99% to był asfalt i no właśnie, chciałbym jednak móc czasami zjechać na jakieś polne/kamieniste drogi ze spokojną głową, na Tribanie zjeżdżając z asfaltowej górki miałem czasami wrażenie jakby miał się rozpaść. Jeśli nie konkretny model, to doradźcie chociaż czego się wystrzegać przy zakupie, chciałbym kupić nówkę, najwięcej patrzę na #decathlon, moje jedyne wymogi co do których jestem w 100% pewien to schowane kable i hamulce tarczowe hydrauliczne, do kwoty myślę gdzieś 3000 zł, ale może być też taniej albo lekko drożej. Na początku oglądałem crossy i MTB, teraz myślę czy nie kupić gravela z lepszymi oponami niż RC100 albo wymienić przy zakupie, teraz myślę że będzie 80% asfalt 20% polne drogi. Bardzo ucierpi komfort jazdy po asfalcie względem RC100 gdybym wziął jakiegoś Rockridera?
  • 7
  • Odpowiedz
@tfad
Najtańszy gravel na hydraulice to chyba 520 z deca i to w okolicach 5 tysięcy prawie.
W okolicach 3-4 tysięcy to sora albo microshift z mechanicznymi tarczami.
Przejdź się może do lokalnych sklepów i można próbować wyrwać jakąś dobrą zniżkę na rower. Jest na to idealny czas.
  • Odpowiedz
Najtańszy gravel na hydraulice to chyba 520 z deca i to w okolicach 5 tysięcy prawie.


@MojHonorToWiernosc: też nie do końca, bo to hamulce hybrydowe

moje jedyne wymogi co do których jestem w 100% pewien to schowane kable i hamulce tarczowe hydrauliczne, do kwoty myślę gdzieś 3000 zł


@tfad: to się nie dodaje. Jeśli tamten RC100 miał hamulce tarczowe, to wystarczyło wrzucić tam Clarisa i hybrydowe Juintech F1. Wtedy może
  • Odpowiedz
@MojHonorToWiernosc: nie korzystałem. Tyle co tutaj ludzie polecali i na YT oglądałem testy. Swoją drogą TraceVelo robił ciekawy test (może nie jakiś profesjonalny), gdzie porównywał różne zaciski i różnica w odległości hamowania nie jest tak duża. Fakt, nie zablokujesz koła na mechaniku (chociaż to zależy od wagi), ale dzięki temu hamulec spowalnia, co działa trochę jak bardzo uproszczony ABS.
  • Odpowiedz