Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Cześć, mam pytanie nowicjusza, google cały przekopałem i nie znalazłem odpowiedzi - kiedy i jak rozliczyć koszt w KPiR, jeśli kosztem jest zakup na Allegro (artykuły biurowe)? Zapłata następuje wtedy przed dostawą towaru, a fakturę otrzymuję po dostawie towaru.

Wiem że jeśli byłby to zakup towarów handlowych/materiałów to wtedy księguję PZ które muszę wykonać zaraz po dostawie. Ale za cholerę nie mam pojęcia jak to zrobić z kosztami zaliczanymi do 13 kolumny.

Pytanie dodatkowe - co z odliczeniem VATu? (korzystam z metody kasowej)

#jdg #ksiegowosc #firma #podatki
  • 6
jeśli byłby to zakup towarów handlowych/materiałów to wtedy księguję PZ które muszę wykonać zaraz po dostawie. Ale za cholerę nie mam pojęcia jak to zrobić z kosztami zaliczanymi do 13 kolum


@adamj57: najlepiej znajdź księgowość, bo nic w Google mądrego nie znalazłeś
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kuncfot @Ziutek_Grabaz

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 23 grudnia 2019 r.
w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

§ 15. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych, materiałów pomocniczych i towarów handlowych jest potwierdzane na dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.

2. Jeżeli materiał podstawowy, materiał pomocniczy lub towar handlowy, którego zakup – zgodnie z przepisami rozporządzenia – jest dokumentowany fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub dokonano nim obrotu przed