Wpis z mikrobloga

I tak to się żyje w tym cedepie:

- Wiedźmin 3 jest na starej wersji Red Engine, która używa tylko DX11
- Nowe bajery graficzne, w tym te od Nvidii, wymagają DX12
- W firmie nie został już prawie nikt kto ogarnia ich własny silnik (a zwłaszcza wersję sprzed 7 lat), całe studio przechodzi na Unreal Engine 5
- Do whakowania DX12 do Wiedźmina użyto deweloperskiego API D3D11On12 które służy do stopniowego portowania na DX12 i nie powinno być stosowane produkcyjnie. Czy niskopoziomowy kod silnika został w jakimkolwiek stopniu dostosowany do DX12 - nigdy się nie dowiemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Cytat z dokumentacji Microsoftu: "D3D11On12 has not been optimized for performance. There will likely be moderate CPU overhead compared to a standard D3D11 driver, minimal GPU overhead, and there is known to be significant memory overhead. Therefore it is not recommended to use D3D11On12 for complicated 3D scenes, and it is instead recommended for simple scenes, or 2D rendering." - link
- Brak profitu xD

#wiedzmin3 #pcmasterrace
wylinialeLinoleum - I tak to się żyje w tym cedepie:

- Wiedźmin 3 jest na starej w...

źródło: comment_1671061935vCF2e9AISRDOf126c2Fl35.jpg

Pobierz
  • 32
I myślę że nie zdziwisz, ale cp2077 ma takie samo dll( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ZjemCiKolege: Obstawiam że Cyberpunk ma wersję silnika która została wewnętrznie dostosowana do DX12 i przez to strat wydajności przez d3d11on12 nie ma albo są one dużo mniejsze. Wiedźmin za to albo nie był w ogóle dostosowany do DX12, albo był dostosowany w znacznie mniejszym stopniu, bo zużywa więcej ramu i obciąża CPU bardziej
@wylinialeLinoleum tryb z dobrą grafiką ma 30fps na konsolach a i tak ma ucięty Ray tracing względem PC, z tego co pamiętam digital foundry mówili, że tylko na pc jest pełna funkcjonalność rt.

Więc nie jest dobrze bym powiedział, ale nie może być dobrze z srogim rt na konsolach.

Tam są układy od AMD a and nie umie i na pc w RT. O ile dobrze pamiętam to z rt jak porównywali
"D3D11On12 has not been optimized for performance. There will likely be moderate CPU overhead compared to a standard D3D11 driver, minimal GPU overhead, and there is known to be significant memory overhead. Therefore it is not recommended to use D3D11On12 for complicated 3D scenes, and it is instead recommended for simple scenes, or 2D rendering."


@wylinialeLinoleum: Chłopaki (i dziewczyny) coś wymyślą, spokojnie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie
@wylinialeLinoleum: przecież wersja DX12 działa spoko, tylko Ray traycing jest skopany.


@pablo397: No właśnie nie do końca, na start masz trochę niższą wydajność na tych samych ustawieniach co wcześniej, ray-tracing w wysokich rozdzielczościach wymaga 4080/4090, i jest sporo więcej losowych crashy, a zużycie zasobów jest niewytłumaczalnie wysokie w porównaniu ze starą wersją. Gra jest oczywiście grywalna, i w lepszym stanie niż np Cyberpunk na premierę, ale i tak denerwuje mnie