Wpis z mikrobloga

Mam problem z silnikiem w starym Focusie z przebiegiem 300kkm, brak ciśnienia na jednym cylindrze. Auto kupione za tanie pieniądze więc nie będę ładował drugie tyle w remont silnika. Prawdopodobnie wypalone gniazdo zaworu (bo auto od 200kkm jeździ w gazie) albo pierścienie do wymiany ale najpewniej to pierwsze. Mechanik mówi, że mogę jeszcze spróbować dodać specjalnego preparatu do oleju bo na wyższych obrotach to ciśnienie nieco więc może jeszcze parę lat posłuży. Jaki preparat byście polecili? #mechanikasamochodowa #lpg
  • 13
@europa: Przy wypadającym zapłonie masz spory spadek mocy i znaczący wzrost spalania. Przy obecnych cenach paliwa zajechanie silnika w ten sposób może być droższe niż naprawa. Komfort jazdy jak na starym ursusie.

Wypalony zawór to nie tragedia, na upartego po kosztach możesz stary rozrząd zostawić i nie planować głowicy - zdejmij górę, zawór i uszczelniacze do wymiany, daj nowa uszczelkę i może jakoś to będzie. Na pewno lepiej niż bez kompresji
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@chrumkajacycziken: no właśnie z tym spalaniem nie jest źle. Byłem u diagnosty spaliny są w porządku, a na trasie jak już wejdzie w obroty pali mi 10,5 LPG/100 przy silniku 1,8 to prawidłowe spalanie. Tylko po mieście przy częstym stawaniu, ruszaniu i niższych obrotach przełącza znowu na benzynę no i na zimnym telepie i potrafi zgasnąć. Ale nagrzany w trasie daje radę
@cracker: dzięki
@europa: ile wynosi ciśnienie sprężania na cylindrach? telepanie i gaśnięcie jest tylko na zimnym?
generalnie przy wypalonym zaworze problem z pracą silnika powinien być cały czas
@rysiekMR: na jednym 3 na pozostałych po 9. Tak, tylko na zimnym i niskich obrotach, na trasie pracuje normalnie i leci na gazie tylko problem jest jak się rusza w pierwszych minutach jazdy gaz się rozłącza. Pomaga przegazowanie go kilka razy na benzynie stojąc na światłach i jak już zaskoczy to leci ładnie całą trasę