Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Denial94:
1. Cena jak za ten silnik i wyposażenie IMO mocno przesadzona.
2. 122KM w tej budzie się po prostu przemieszcza. W swoim mam 1.9cdti, 184KM/430Nm i mogę powiedzieć, że w miarę dynamicznie się przemieszcza, nic poza tym. Ciężka buda robi swoje.
3. Naprawy tanie, poziom Passata B5. Awaryjność znikoma. W swoim przez ostatnie 1.5roku/50 tys km zrobiłem amortyzatory i sprężyny tył, łączniki stabilizatora przód, zacisk hamulcowy jeden, poduszkę i lozysko
@Denial94 @tpvddd Wydaje mi się, że tam jest błąd z ilością koni. Nie jestem pewny na 100% ale chyba te późniejsze polifty miały 140KM. To już trochę inny silnik. Sam jeżdżę Vectrą C w kombi z silnikiem 1.8 122 KM w przedlifcie

Za wikipedią
W 2005 roku auto przeszło face lifting. Zmodernizowano m.in. przednie reflektory oraz zderzak[12]. Przy okazji liftingu zwiększono moc silnika benzynowego 1.8 16V ze 122 KM do 140 KM[12]
@Maglite: Były także wersję przejściowe, silnik przedliftowy, a buda już po lifcie a także różne wariacje - wnętrze polift a karoseria z przedlifta.
Ogólnie ten silnik jest bardzo w porządku i tak naprawdę nie ma co w nim się popsuć, a nawet jest to koszta naprawy niewielkie. Należy zwrócić uwagę na to, w jakiej ilości i czy pali olej. Z kolei wersja 140 konna jest już droższa w obsłudze ze względu
@Decksv1 znam temat mocniejszej wersji, bo się rozglądałem za poliftem. Zwyciężył rozsądek i spokojna głowa przy tym słabszym silniku.
to auto z linka jest z 2006. Tak na logikę, to przejściówki powinny być w 2005, ale kto ich tam wie. To GM ¯_(ツ)_/¯
@tpvddd: tanie w naprawie i bez dziwnych problemów mówisz...
W tym 1,9 150KM Klapy w kolektorze już robiłeś czy ktoś przed tobą je usunął, EGR już wykastrowany?
Zrobiona mapa to i wtryski będą Cię czekać.
Pojęcia UEC, CIM są już Ci znane? Zresztą pozostała elektryka to też niezła przygoda - jedne z lepszych to oprawki żarówek przednich kierunkowskazów co lubią wypalać się że stykami gniazda lampy. Nadkola z tyłu już robione
@Denial94: silnikowo 1,8 zdarza się że lubią olej. Problem z większych to smok i pompa oleju, warto zrzucić miskę i wyczyścić bo kiedyś przy dłuższej jeździe w trasie może zgubić ciśnienie.
Zawieszenie poza drogimi łożyskami które wymienia się wraz z cala piasta (jak padnie sam czujnik ABS to też) to w miarę normalne koszta. Przy większych przebiegach często tylne wahacze bez wycinania się nie wymienia.
Blacharka w signum czy Vectra kombi
@Denial94: i ten konkretny egzemplarz coś ma kombinowane z lampami. Przód i tył jest w komplecie albo biały albo czarny, tu jest tył biały, a przód czarny. Dodatkowo w wersji Cosmo nie Xenon, a zwykła soczewka h7 wyglądająca na zamiennik.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tazoo8: klapy i EGR zrobione, choć nie robily problemów. Znam te tematy doskonale, standard w JTD/CDTI.
Wtryski sprawdzone, nie dają oznak zbliżającej się wymiany, zresztą te wtryski to zwykle elektromagnetyczne Bosche, to nie jest jakiś wrażliwy temat.
Mapa nie ma na to większego wpływu, wystarczy nie robić jej u pierwszego lepszego tunera w stodole. To już siódmy diesel którym jeżdżę po mapie i problemów brak. Ba, mam nawet oryginalnego DPFa, nieruszanego
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tazoo8: ale żeby być uczciwym i żeby nie wyszło, że CDTI to dla mnie świętość - nie. W aktualnym polifcie przy zakupie już wiedziałem, że sprzęgło ruszane nie było od nowości, więc pewnie bliżej mu niż dalej. No i 430Nm + szerokie, w miarę klejące kapcie z przodu dało mu radę, bo przy pełnym booście potrafi już zacząć uślizgiwać. A oczywiście wymiana sprzęgła w tym aucie z tym silnikiem to nie
@tpvddd: wiec wchodząc w szczegóły jednak tak kolorowo nie jest. Widzisz ile przy tym samodzielnie dlubiesz i teraz postaw się na miejscu kogoś kto wszystko oddaje do warsztatu. Możesz próbować sobie wmawiać że to wszystko co napisałeś to pierdoły ale nie polecaj tych aut tak bezrefleksyjnie.
Vectra/Signum to samochód dla kogoś kto umie i lubi sobie podłubać- inaczej kaplica lub worek pieniędzy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tazoo8: ale kiedy ja właśnie oddaję do warsztatu dobre ~90 procent napraw, bo nie mam na nie czasu bądź miejsca. I właśnie dlatego napisałem, że Vectra C czy Signum NICZYM nie różni się w kosztach utrzymania od przeciętnego Passata, Laguny czy innych aut z tego konkretnego segmentu, zwłaszcza, ze mam porównanie, bo miałem takowe auta albo na własność, albo "pod ręką".
Oczywiście nie należy oczekiwać kosztów napraw jak w VW Polo,
@Denial94: nie kupuj opla, bo tego nie idzie sprzedać, a ludzie tylko dzwonią i dupe zawracają, albo przyjeżdżają sami oglądać w 1 osobę i chcieliby nowe auto i jeszcze urwać kilka tysi z ceny.