Wpis z mikrobloga

Mirasy potrzebuje porady związanej z #podroze #itaka

We wtorek miałem z #rozowypasek wylot na #lanzarote z Chopina o 18:30. Na kilka godzin przed SMS z biura, że lot przełożony na 2:30. Po kilku kolejnych godzinach, że jednak na 6:30.

W efekcie #loty odbył się o tej 6:30, ale efektywnie zabrało nam to dzień wypoczynku. Tutaj pojawia się pytanie - jak to efektywnie jak najlepiej zareklamować i do kogo? Przewoźnik to Ukraińskie Linie Lotnicze. Z tego co wiem, przysługuje nam nawet do 400 euro zwrotu na osobę, ale po kontakcie telefonicznym z #itaka już wiem, że będą kręcić nosem na cokolwiek więcej niż 200 zł (szybkie wyliczenia agenta).

Jak to ugryźć?
#prawo #prawokonsumenckie
  • 6
@Joiny20: Poczytaj sobie na stronie konsument.gov.pl. A jeśli sam nie chcesz się bawić w biurokrację to skorzystaj z czegoś typu: prawnika pośrednika za 25% wartości odszkodowania.
W przypadku jak u Ciebie działa to zasadzie odszkodowania za odwołany lot jako, że Twój de facto nie odbył się o czasie. Wniosek o odszkodowanie będzie trzeba chyba kierować do linii lotniczych bo to oni są wykonawcą usługi, która się nie odbyła o
@Joiny20 opóźniony lot do przewoźnika, odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowaną część urlopu (utrata dnia, nerwów, itp.) biuro podróży, zasadniczo polecam aby pismo skonstruował radca prawny lub adwokat, byle nie pseudoodszkodowawcze firmy paraprawne