Wpis z mikrobloga

Hej, przymierzam się do zakupu pierwszego gravela. Generalnie będę jeździł po płaskich szutrach i trochę po szosie więc zwracam się ku napędowi 1x11 (40T, 11T-42T), głównie ze względu na prostotę układu i wygląd. Ale możliwe, że w przyszłości będę chciał pojeździć na jakieś dłuższe wycieczki, gdzie są odcinki pod górkę (jakiś velo dunajec czy szlak orlich gniazd). Czy 1x11 da mi wystarczającą liczbę przełożeń, czy jednak powinienem pomyśleć o 2x11? A może różnice nie są aż takie, żeby się tym w ogóle przejmować?
Wstępnie rozważam BMS URS AL TWO i Cube Nuroad Ex
#rower #gravel
  • 9
1x9 z kasetą 11-46, będzie bardziej uniwersalny od 1x11 z kasetą 11-42.


@melba: z tym, że 1x9 będzie miało takie różnice w przełożeniach, że się nie będzie dało jeździć.

@Ekspert_magii_powietrza: na czym teraz jeździsz? bo napęd i zakres przełożeń to indywidualna kwestia i sam najlepiej powinieneś wiedzieć czego potrzebujesz.

co do 1x11 vs 2x11 - na dużych nierównościach w 1x11 masz mniejsze prawdopobieństwo, że spadnie ci łańcuch.
@Im_from_alaska: Teraz jeżdżę na starym, prawie że komunijnym mtb kupionym w 2015 roku. Mam napęd 3x9 (korba 44,32,22), koła 26 i przedni amor. Niestety przesiadka na gravel to jest diametralna zmiana i tak na prawdę nie wiem, czego się po tych napędach 1x spodziewać.
Na gravelu raczej nie będę chciał się pchać w miejsca, gdzie jakość nawierzchni jest bardzo słaba.

@Checollada Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś, tym bardziej, że masz większą korbę