Aktywne Wpisy
Lolenson1888 +124
Widzieliście może posiadłość Zbigniewa Bojanowicza we wsi Stary Sopot (pow. białobrzeski, mazowieckie), jednego z najbogatszych Polaków wg Forbesa, właściciela słynnej firmy produkującej napoje Zbyszko Company? Złośliwi mieszkańcy tych okolic mówią na ten obiekt "cytrynowy pałac" lub "pałac Trzech Cytryn" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Link do galerii zdjęć z wnętrza pałacu KLIK - gdzie znajdują się m. in. prywatna kaplica, basen i portret Bojanowicza w stroju szlacheckim xD
#
Link do galerii zdjęć z wnętrza pałacu KLIK - gdzie znajdują się m. in. prywatna kaplica, basen i portret Bojanowicza w stroju szlacheckim xD
#
mannoroth +951
Jest to chyba niekończąca się dyskusja, które ułożenie analogów jest lepsze: te z Playstation czy z Xboxa?
Fani Sony mówią, że nie mają żadnego problemu z tym, że lewy analog jest niżej od reszty przycisków (a dla niektórych jest to nawet wygodniejsze niż rozwiązanie Microsoftu), z kolei fani MS twierdzą, że bardziej naturalne jest ułożenie lewego analoga w padach od Xboxa.
W kwestii analogów ja osobiście należę do obozu "zielonych", jednak ostatnio zauważyłem pewną rzecz, który jest pomijana w tych dyskusjach.
Jak pewnie część z was wie, w pierwszym PS pady NIE miały analogów. W tych padach "krzyżak" znajduje się na lewo od czterech przycisków odpowiedzialnych za akcje, a nie po skosie, tak jak lewy analog. Czyli z tego można wywnioskować, że gdy inżynierowie Sony projektowali pada do pierwszego PS, to najwyraźniej uznali, że umiejscowienie przycisków do poruszania się na lewo od przycisków akcji (i na tej samej wysokości), jest najbardziej wygodne i naturalne.
Potem dodali analogi, ale z jakiegoś powodu nie chcieli zamieniać ułożenia krzyżaka (może uznali, że pad wyglądałby wtedy dziwnie niesymetrycznie? sam nie wiem), więc obydwa analogi znajdują się poniżej dotychczasowych przycisków.
Tylko że skoro według fanboyów Sony ułożenie lewego analoga niżej jest wygodniejsze w padzie od PS, to dlaczego Sony podczas projektowania pada do pierwszego Playstation nie umieściło krzyżaka w miejscu, gdzie obecnie jest lewy analog?
Czyli krzyżak powinien znajdować się mniej więcej w miejscu czerwonego kołka na obrazku.
Nie zrobiono tego, bo podejrzewam, że pad wyglądałby wtedy śmiesznie i tak jak wcześniej wspomniałem, bardziej logiczne i naturalne wydaje się umiejscowienie przycisków odpowiedzialnych za ruch na lewo od przycisków odpowiedzialnych za akcje, bo wtedy obydwa kciuki znajdują się na tej samej wysokości.
Potem zapewne nie chciało im się już tego zmieniać przy następnych wersjach dualshocka, nawet mimo faktu, że obecnie częściej używa się analoga, a nie krzyżaka. Być może nie chcieli też tego robić z faktu, że byłoby to przyznanie się do kopiowania rozwiązania u konkurencji?
Nie wiem jaki jest powód, że Sony nadal trzyma się swojej stylistyki, ale uważam, że pierwsza wersja pada od Playstation jest potwierdzeniem tego, że bardziej ergonomiczne jest, gdy obydwa kciuki znajdują się na tej samej wysokości i to Microsoft dobrze zrobił, że w padzie do pierwszego Xboxa zmienił ułożenie lewego analoga względem kontrolera od Sony.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy ma swoje gusta i preferencje, jednak jest to takie moje luźnie przemyślenie na ten temat.
#gry #ps4 #ps5 #xbox #xboxseriesx #xboxone #pcmasterrace
Komentarz usunięty przez autora
@maciorqa: bo wtedy pad bylby niesymetryczny, niewywazony, a do tego z dziwnym ksztaltem po lewej stronie ¯\_(ツ)_/¯
Japończycy nie lubią przyznawać się do błędów (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Poza tym myślę, że ortodoksyjni fanboje mocno by ich linczowali za taki ruch w kierunku zbrodniarza z Redmond ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jeśli lewy analog jest w złym miejscu, to prawy chyba też? Teraz gram w HFW, używam prawie że wyłącznie analogów, łopatek (4 przyciski) i triggerów (plus okazjonalnie dpada). Wg mnie to przyszłość grania w gry akcji na padzie. I jestem ciekaw, czy wtedy będą narzekania jak prawy analog jest ułożony. :P
A tak w tym wariancie przyszłościowym to myślę o tym, że przyciski akcji będą tak samo użyteczne co dpad.
Nie grałeś nigdy dużo na konsolach, a ile grałeś na DS4/Dualsense?
Imo lepsze klockarskie ułożenie, bo rączki są jak najbardziej od siebie oddalone i się mniej pocą
Dodatkowo w przypadku gdy lewym analogiem skręcasz w prawo a prawym w lewo to nie są tak blisko od siebie, co jest niewygodne w padach od Japońca
@maciorqa: A może nie zmieniają czegoś co działa i do czego nikt poza fanami konkurencji nie ma zastrzeżeń? Poza tym - przypomnę tylko, że przed MS zarówno
Nie bez powodu Sony wygrało każdą generację konsol (nawet PS3) i nie bez powodu tylko klockarze co chwilę piszą co tam