Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jakie objawy będzie dawał zapchany filtr paliwa? Moja Astra 3 szarpie na niskich obrotach, a jak odepnę EGR na chwilę, odpalam auto żeby się pojawił check engine, gaszę, zapinam EGR tak jak był i auto nie szarpie, za to bierze dużo więcej paliwa - pewnie z racji tego że wchodzi w tryb awaryjny. Czy to oznacza, że jest problem z dopływem paliwa? Te astry nie mają fabrycznie filtra paliwa, ale jest sitko na pompie i chyba w baku. I zanim się za to zabiorę to chciałem spytać doświadczonych czy myślę w dobrym kierunku czy to nie ma związku.

#mechanikasamochodowa #samochody #opel
  • 8
@crazy_blazer: Na niskim obciążeniu otwiera się EGR. Sterownik silnika zakłada wtedy, że ilość świeżego powietrza przechodząca przez przepływomierz jest mniejsza, bo część zastępowana jest spalinami, zmniejszając ilość tlenu. Kiedy widzi, że wcale się nie zmniejsza, to zakłada, że zawór jest uszkodzony i/lub przepływomierz (MAF sensor) podaje błędne odczyty.

Jeśli masz zaślepiony lub niesprawny zawór EGR, to sterownik ma problem z podjęciem decyzji co robić - jak dobrać proporcje mieszanki. W silnikach
@crazy_blazer: szarpanie znika przy wyskoczeniu błędu check-engine, bo sterownik wie już, że EGR jest #!$%@? i przestaje go używać. Przestaje kombinować z dodawaniem spalin.
Normalne, że spalanie wzrasta, bo EGR, jakby nie było - ma trzy zadania:
- redukcja zużycia paliwa, a tym samym:
- redukcja emisji tlenków azotu,
- przyspieszenie nagrzewania silnika (skrócenie rozgrzewania dodatkowo zmniejsza spalanie)

Ale na wykopie wciąż mnogo typów, którzy twierdzą, żaślepienie EGR jest dobrym pomysłem
Normalne, że spalanie wzrasta, bo EGR, jakby nie było - ma trzy zadania:


@crazy_blazer: @dict: w przypadku awarii każdego z kluczowych elementów w układzie zapłonowym/paliwowym sterownik chodzi na nastawach "bezpiecznych" więc nie bierze pod uwagę działania zaworu EGR ale też sond, czujników temperatury czy przepływomierza.

Te astry nie mają fabrycznie filtra paliwa,


@crazy_blazer: Rozwiązanie z filtrem w baku było w tym okresie tylko w Agili, Astry G i H
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@aarahon: silnik Z16XEP, rok 2005 105KM. Świece były zmieniane w tym miesiącu przy wymianie oleju, mechanik mówił że niby spoko dawka jest bo był biały osad na niej. Najmocniejsze szarpanie jest na niskich obrotach pod górkę, zwykle na biegu 2. Tak samo na rondzie, jak siła odśrodkowa na niego działa. I jak tam nie ma filtra paliwa to po tylu latach to na tym sitku w pompie to może być wszystko...
@crazy_blazer: trzeba by zmierzyć ciśnienie paliwa na szynie i wtedy coś było by wiadomo, najlepiej byłoby też przejechać się z komputerem i sprawdzić jak wyglądają parametry typu temperatury, przepływ powietrza itd. Cała pompa z filtrem kosztuje w okolicach 300 zł za zamiennik, można by spróbować jej jeśli faktycznie to wina paliwa. Jeśli chodzi o EGR to nie polecam zamienników ani słuchania ludzi którzy mówią że nie trzeba tych filtrów w baku
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@aarahon: mam ELM327 na OBD2 i Torque Pro to sprawdzę dziś ciśnienie na szynie. Ale z tego co czytam to biały nalot na świecy oznacza zbyt ubogą mieszankę. Wciąga też sporo oleju - im wyższe obroty tym więcej. I to pasuje idealnie do pękniętej membrany odmy w pokrywie zaworów. Czy jakbym odpiął przewód odmy od pokrywy do dolotu, zaślepił dziurę w dolocie gumową zaślepką a tego węża zostawił luzem to nic
Czy jakbym odpiął przewód odmy od pokrywy do dolotu, zaślepił dziurę w dolocie gumową zaślepką a tego węża zostawił luzem to nic się nie stanie?


@crazy_blazer: na krótki dystans nic się nie stanie.