Wpis z mikrobloga

@Mintaa: Według tego co wrzucił kry-kry i jest w artykule to w takiej sytuacji stosuje się zasady ogólne, czyli pomijamy znaki i przechodzimy od razu do reguły prawej strony. Przynajmniej jeśli dobrze zrozumiałem.
  • Odpowiedz
@Mintaa: Skrzyżowanie to jest wadliwie oznakowane, jeżeli autobus ma zielone to powinien mieć kierunkowe S-3, więc w tym samym czasie osobówka powinna mieć czerwone. Reguluje to Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, a konkretnie załącznik nr 3, punkt 6.2.1.2. "Stosowanie sygnału ogólnego i sygnału kierunkowego" XD
  • Odpowiedz
@Mintaa: No to wtedy przy takiej, wadliwej organizacji, wiadomo, że i tak osobówka jedzie pierwsza. Ale na pewno widziałeś takich sporo bez sygnalizacji kierunkowej wzdłuż drogi z pierwszeństwem? Bo ja nie przypominam sobie ani jednego, aczkolwiek kojarzę, że ktoś kiedyś wrzucił google street view gdzie właśnie był sygnalizator ogólny wzdłuż drogi z pierwszeństwem łamanym.
  • Odpowiedz
Skrzyżowanie to jest wadliwie oznakowane, jeżeli autobus ma zielone to powinien mieć kierunkowe S-3


@vertical: co ty z bzdury gadasz, przeciez tam mozna skrecic w lewo, prawo albo pojechac na wprost
  • Odpowiedz
Skrzyżowanie to jest wadliwie oznakowane,


@vertical: jest, ale tylko ze względu na oznakowanie poziome. Linii stopu dla autobusu nie powinno być. No i dla kierunków z ustąp powinny być trójkąty.
  • Odpowiedz
co ty z bzdury gadasz, przeciez tam mozna skrecic w lewo, prawo albo pojechac na wprost


@spidero: To fakt, ale to co wkleiłem wyżej a poniżej wklejam całość czyli:

6.2.1.2. 
Stosowanie sygnału ogólnego i sygnału kierunkowego

Rodzaje stosowanych sygnałów (ogólnych lub kierunkowych) dla kierujących pojazdami zależą od geometrii skrzyżowania, natężeń poszczególnych strumieni ruchu i przyjętej metody sterowania. Zaleca się, aby unikać wspólnego nadawania sygnału zielonego dla strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym
vertical - > co ty z bzdury gadasz, przeciez tam mozna skrecic w lewo, prawo albo poj...

źródło: comment_1647875472O6aVAyuvAOtRZFmNoXgeIF.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Ale może i masz rację, może ustawodawca miał jednak na myśli tylko skrzyżowania wielopasowe, ogólnie da się znaleźć w tych rozporządzeniach jakieś głupoty.


@vertical: chyba tak jest bo widziałem mnóstwo skrzyżowań z łamanym pierwszeństwem z sygnalizacją i nie było żadnych kierunkowych, do tego przeciwne drogi miały z obu stron zielone
ale widzialem też jedno z łamanym i światłami w kształcie litery T gdzie każda strona miała zielone osobno
  • Odpowiedz
Takie skrzyżowanie z tak ustawioną sygnalizacją (raczej) nie istnieje. Chyba, że ktoś ma przykład?

W każdym razie gdyby istniało, to osobówka jedzie pierwsza.
  • Odpowiedz