Wpis z mikrobloga

W zeszłym tygodniu po weekendowym postoju odpaliłem swoje S60, i ku mojemu zdziwieniu coś stało się z układem kierowniczym. Mianowicie, przy skręcaniu czuć opory na kierownicy co powiedzmy pół obrotu + dodatkowo czasami po przy wyjściu z łuku kola same sie nie prostują (kiera pozostaje skręcona). Gdzie szukać? Wymiana płynu od wspomagania nie pomogła, brak niepokojących dźwięków ze strony pompy wspomagania.
#volvo #mechanikasamochodowa
  • 7
@hsams: jeśli co pół obrotu opór rośnie i maleje to pierwsze co zrób to zajrzyj do nadkoli czy nie wyskoczyła któraś sprężyna z podstawki swojej.
Albo na skutek pęknięcia, albo zablokowania się łożyska kolumny.

Jak nie to, to pewnie wspomaganie - tam jeśli dobrze pamiętam jest EHPS czyli elektronika może "zwariować" - wtedy komputerem trzeba badać o co chodzi.
@hsams: mi kierownica szła lekko tak ćwierć obrotu, a potem takie ciężkie przełamanie i całkiem ciężko. koła nie wracały do prosta, bo za duży opór. -krzyżak klumny. Co ciekawe jakiś rok wcześniej już dawał o sobie znać takim lekkim gumowatym skrzypieniem. popryskałem smarem i przestało, ale to tylko przymaskowało problem