Wpis z mikrobloga

Dyskusja UX-owa

Poprosiłem dzisiaj o pomoc sprzedawcę na czacie allegro, ogarnął od razu więc odpisałem mu

super, dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie


- i tu wkracza do akcji bot Alina i pisze, że pomaga odpisywać, i sprzedający też pozdrawia, i czy na pewno chcę wysyłać tą wiadomość. Kliknąłem że nie, no bo skoro nie chce żeby mu zawracać głowę to nie - i obawiam się, że większość osób zrobiłaby podobnie.

Ale potem zacząłem myśleć, czy ten bot nie działa jakoś globalnie, czy sprzedawca ma na to wpływ, orientuje się ktoś? I czy faktycznie dla sprzedawcy / pracownika te 5 sekund żeby przeczytać pozytywny feedback to aż taka strata czasu żeby z niego rezygnować? Jasne, jakaś masówka z setkami wiadomości dziennie może tak sobie ułatwić, ale mały/średni sklep który ma z max kilkadziesiąt wiadomości dziennie?

Wiadomo, że pozytywny feedback i taka zwykła uprzejmość tworzą dobrą atmosferę w pracy która jest bardzo istotna i myślę że ma również przełożenie nie tylko na samopoczucie, ale też na wydajność / wyniki takiego pracownika, a tutaj allegro takie relacje z kupującym blokuje. Ja uważam że to trochę nieprzemyślane rozwiązanie. Co myślicie?

Fajnie gdyby wypowiedzieli się też sprzedawcy a może i samo @allegro_pl ma jakiś insight?

#ux #design #allegro #ecommerce
  • 6
@Kien: A to nie jest ze względu na jakość i te parametry? Tzn sprzedawca musi w ciągu określonego czasu odpisać. Im dłużej nie odpisuje tym więcej na minus dla niego. I teraz wkracza bot żebyś nie wysyłał wiadomości, bo on na pozdrawiam już nie odpisze i poleca mu punkty. Mniej punktów to więcej problemów ze sprzedażą. Taki posrany system Allegro
@kizimajaro: hmm to ma sens, ale wydaje mi się że to system wdrożony przez allegro a nie przez pojedynczych sprzedawców. W ten sposób mogłoby być pytanie w rodzaju "czy Twój problem jest rozwiązany" i to by załatwiło sprawę nieodpisywania
@Kien dziękujemy za Twoją opinię! Przekażemy ją do zespołu, który zajmuje się współpracą z Alliną :)
Jeżeli chodzi o uwagę @kizimajaro to do jakości sprzedaży liczymy tylko terminową odpowiedź na pierwsze zadane w wątku pytani. Jeśli więc chcesz przekazać sprzedającemu podziekowania lub pozdrowienia, możesz kliknąć "tak. wyślij". Wówczas sprzedający otrzyma Twój pozytywny feedback, a Ty nie musisz się martwić, że wpłynie to na jego jakość sprzedaży jeśli nie odpisze.
@Kien: Właśnie napisałem pytanie do sprzedawcy bo w parametrach ze uzywane a w opisie że nowe, to Alina pisze ze wykryła że używane i czy dalej chcę pytać ( ͡° ͜ʖ ͡°) ciekawe czy sprzedawca może się sądzić z Aliną jesli skłamała xd