#grafika #grafika3d #blender Dobra, guys. Bądźmy szczerzy - co powinien posiadać prawdziwy junior 3d artist, żeby móc uznawać siebie za junior 3d artist i móc aplikować na takie stanowisko, hmmm? Bo to mnie interesuje jakie powinien umiejętności i zdolności.
@loczyn: Mam ci dać ogłoszenie o pracę gdzie jest napisane w skillsach albo w wymaganej dokumentacji kopia dyplomu? Wiesz jak działa rekrutacja w branżach kreatywnych? Tak fxiarz powinien ogarniać jak mniemam - wyłączając praktyki. Bo praktyki działają trochę inaczej. Może być jakaś AAA czy indyk fajny - albo jeszcze lepiej, oferta z biura.
Ty czytasz co piszesz? Nie będę tutaj robił jakiś dróg krzyżowych bo się zwalają frustraci z jednej strony
@AsymmetricGentleman: Oczywiscie, niech kazdy swoje zdanie opisze. Ja uwazam po prostu ze takie glosy krzywdza ludzi, bo jeszcze ktos pomysli ze dyplom mu potrzebny, tymczasem te osoby traca 3 do 5 lat na uczelniach, podczas gdy „konkurenci” w tym czasie ucza sie fachu i trafiaja do pracy robiac juz fajne projekty. Tym bardziej w Polsce, gdzie nie ma szkoly ktora reprezentuje jakikolwiek akceptowalny poziom.
@AsymmetricGentleman: A i jedna firma mi się przypomniała Polska - Awaken Realms. Przynajmniej kiedyś bazowali głównie na studentach i absolwentach ASP, bo potrafili malować i byli tani ;)
@loczyn: jak słyszę po znajomkach to w polscy dynamicznie się tworzy infrastruktura akademicka więc nie będzie problemu by powiedzieć, że coś się dzieje. Nawet #!$%@? ze gnomon chce coś wypalić w wschodniej Europie. Jest coraz ciekawiej pod tym względem i wszyscy się dopiero uczą. No może nie PJNM - ci to już sami sobie winni hehe. Też by się chyba przydało posuszyć ludziom głowę by zaczęli robić coś na kształt wewnętrznych
@AsymmetricGentleman: Póki co ten infrastruktury nie ma, bądź jest żałosna, a o zgrozo więcej czasami można się nauczyć na kursach organizowanych przez pato szkoły (coś ala Cosinus).
Jak zobaczę, że jakaś uczelnia wypluwa kogoś ze skillami i wyczuciem to zmienię zdanie, póki co nadal uważam i będę pisał, że to strata czasu i o wiele lepiej uczyć się na własną rękę lub pod doświadczonym mentorem.
@AstroBoy: wejdź na Discord "ChamferZone" i tam zapytaj. Są tam ludzie pracujący w Ubisofcie czy freelancerzy pracujący dla różnych firm. Tutaj widzę masę bdzur ci wciskają.
@AstroBoy: Opie to zależy od firmy serio. Jeden będzie wymagać na juniora skilla, mida i odwrotnie. To nie jest fabryka guzików.
@loczyn: @AsymmetricGentleman: oboje się mylicie i jednocześnie macie racje. Ten pierwszy bardziej sensownie pisze, drugi trochę zmyśla żeby wyjść na ważnego czy coś
@AstroBoy: Nie zawracaj sobie dupy jakimiś studiami bo tam nie nauczysz się rzeczy, które zapewnią Ci pracę. Mnie nikt nigdy nie pytał nawet o to czy skończyłem szkołę średnią. Możesz też poszukać jakichś porządnych tutków tylko trzeba uważać bo dużo w necie to śmieci. Żeby dostać robotę musisz mieć dobre prace w portfolio, które pokazują, że znasz cały workflow np. assetów do gier. Możesz też wrzucać breakdowny tzn. pokazywac tekstury, siatki
Ty czytasz co piszesz? Nie będę tutaj robił jakiś dróg krzyżowych bo się zwalają frustraci z jednej strony
Tym bardziej w Polsce, gdzie nie ma szkoly ktora reprezentuje jakikolwiek akceptowalny poziom.
Jak zobaczę, że jakaś uczelnia wypluwa kogoś ze skillami i wyczuciem to zmienię zdanie, póki co nadal uważam i będę pisał, że to strata czasu i o wiele lepiej uczyć się na własną rękę lub pod doświadczonym mentorem.
Tutaj możesz zobaczyć kilka przykładów portfolio
@loczyn: @AsymmetricGentleman: oboje się mylicie i jednocześnie macie racje. Ten pierwszy bardziej sensownie pisze, drugi trochę zmyśla żeby wyjść na ważnego czy coś
Żeby dostać robotę musisz mieć dobre prace w portfolio, które pokazują, że znasz cały workflow np. assetów do gier. Możesz też wrzucać breakdowny tzn. pokazywac tekstury, siatki